رشد بازار موتورسیکلتهای الکتریکی بدنبال فشارهای اقتصادی و اجتماعی

با توجه به نظرسنجی های مردمی، فشارهای اقتصادی و اجتماعی موجب رشد بازار موتورسیکلتهای الکتریکی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ امروز هیدروژن و پیل سوختی از منظر کاهش آلایندگی محیط زیست و ممانعت از گرمایش جهانی و خطر اتمام سوخت های فسیلی برای جایگزینی در صنعت خودرو جای خود را باز کرده است و بی شک یکی از بهترین جایگزین ها برای موتورهای درون سوز بنزین و دیزیلی امروزی هستند.

احسان زرمهری کارشناس پیل سوختی معتقد است،‌با توجه به پیش بینی های انجام گرفته تا سال 2030 حدود 17 درصد از حجم ترددهای خودرویی در جاده ها را خودروهای پیل سوختی تشکیل خواهند داد. این میزان برای موتورسیکلتها بالاتر بوده و پیش بینی می شود که در آسیا تا سال 2020 حدود 100 هزار موتورسیکلت پیل سوختی مورد استفاده مردم قرار گیرد.

براساس این گزارش، کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه مانند چین، تایوان و ویتنام، بخش بسیار اعظم فروش موتورسیکلتهای الکتریکی در سالهای اخیر را به خود اختصاص دادند و پیش بینی می شود، سریعترین رشد در خاورمیانه،‌آمریکایی لاتین و امریکای شمالی رخ دهد.

گفتنی است: فروش خودروهای دوچرخ الکتریکی تا سال 2016 به نرخ رشد سالانه 4/9 درصد خواهد رسید.

این گزارش می افزاید: دولت تایوان از سالیان گذشته از ارتقای موتورسیکلتهای پیل سوختی حمایت کرده است و تا امروز هیچ دولتی برنامه حمایتی برای توسعه موتورسیکلتهای پیل سوختی در جهان به غیر از دولت تایوان، تعیین نکرده است./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.