كوثري در راستاي نشست مصلحتي تهران در مورد سوريه:

سوريه تنها نيست/ مواردي به طرح کوفي عنان اضافه خواهد شد

عضو کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس گفت: در نشست امروز دوستان سوريه در تهران، ضمن استفاده از پيشنهاد 6 ماده‌اي کوفي عنان در خصوص سوريه، مواردي نيز به آن اضافه خواهد شد.

اسماعيل کوثري نماينده مردم تهران در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در راستاي نشست مصلحتي تهران پيرامون سوريه که بعداز ظهر امروز (پنج شنبه) در تهران برگزار مي‌شود، اظهار داشت: نشست امروز در سطح وزراي امور خارجه و معاونين چند کشور موافق سوريه از جمله ايران، روسيه، چين،‌ پاکستان،‌ هندوستان و 5 الي 6 کشور عربي برگزار مي‌شود.

وي در ادامه تصريح کرد: برگزاري اين نشست به اين معني است که کشورهاي غربي و مخالفان سوريه فکر نکنند که فقط آنها در راستاي براندازي حکومت سوريه نشست برگزار مي‌کنند، بلکه کشورهايي نيز هستند که در حمايت از دولت سوريه اقداماتي انجام مي‌دهند.

عضو کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس همچنين اظهار داشت: در شرايط فعلي کار مخالفان سوريه سخت شده چرا که نظام حاکم بر سوريه با لطف خدا و حمايت مردم شکست‌هاي پي در پي را بر آنها تحميل كرده است.

کوثري در ادامه به پيشنهاد 6 ماده‌اي کوفي عنان در خصوص حل مناقشات داخلي سوريه اشاره کرد و گفت: آمريکا و رژيم صهيونيستي با فشاري که به کوفي عنان آوردند نه تنها مانع از اجراي پيشنهادات بلکه منجر به استعفاي فرستاده ويژه سازمان ملل متحد در خصوص سوريه شدند.

وي افزود: در نشست امروز پيرامون سوريه در تهران از پيشنهادات کوفي عنان استفاده شده و موارد ديگري نيز به آن اضافه خواهد شد.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطر نشان کرد: حل موضوع مناقشات داخلي سوريه راه‌حلي جز گفتگو و ارائه راهكار  سياسي ندارد.

گفتني است؛ نشست مصلحتي تهران در مورد سوريه با حضور چند کشور موافق نظام حاکم بر سوريه بعد ازظهر امروز پنج شنبه (19 مرداد ماه) در تهران برگزار مي‌شود.

"انتهاي پيام"/پ3
برچسب ها: سوریه ، مناقشات ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار