فتاحي در واکنش به ادعای مسئولان وزارت بهداشت:

طرح رايگان پيشگيري از بارداري همچنان در حال اجراست

عضو کمسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: طرح رايگان پيشگيري از بارداري (وازکتومي- توبکتومي) که طبق وعده مسولان ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي بايد متوقف مي‌شد، همچنان در حال اجراست.

عابد فتاحي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به ضرورت اجراي سياست تنظيم جمعيت به جاي کنترل جمعيت اظهار داشت: طبق فرمايشات رهبر معظم انقلاب، کشور جمهوري اسلامي ايران ظرفيت زندگي 150 تا 200 ميليون نفر جمعيت را دارد و از آنجايي که نرخ رشد جمعيت کشور سير نزولي یافته بايد سياست کنترل جمعيت جاي خود را به تنظيم جمعيت بدهد.

وي در ادامه تصريح کرد: نبايد مسائل جمعيتي کشور شکل سياسي گرفته و اعداد و ارقام سياسي تعيين کننده تصميم‌ها باشد بلکه بايد با استناد به آمار واقعي در اين زمينه برنامه‌ريزي شود.

عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس همچنين به وعده مسئولان ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي مبني بر متوقف کردن طرح رايگان پيشگيري از بارداري در زنان و مردان (وازکتومي- توبکتومي)اشازه کرد و گفت: تاکنون چنين ابلاغيه‌اي مبني بر توقف طرح رايگان پيشگيري از بارداري صادر نشده و اين طرح کماکان در حال اجراست.

وي تصريح کرد: بايد چنين طرح‌هايي که به طور مستقيم و غيرمستقيم در کاهش جمعيت نقش دارد، متوقف شده و در چارچوب سياست تنظيم جمعيت اجرا شود.

رئيس سازمان نظام پزشکي استان آذربايجان غربي همچنين از عزم سازمان متبوعش جهت اقدام در اين زمينه در سطح استان اشاره کرد و گفت: سازمان نظام پزشکي آذربايجان غربي برنامه‌هاي قابل قبولي در اين زمينه در دست اجرا دارد.

فتاحي در خاتمه از عزم جدي سازمان نظام پزشکي استان آذربايجان غربي مبني بر بهبود وضعيت پزشکي شهر‌هاي تکاب، چالدران و شاهين‌دژ خبر داد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کنترل ، جمعیت ، تنظیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار