یک متخصص تغذیه:

افراد دچار آهن خون بالا، سالی پنج بار خون بدهند

افرادی که در آزمایشات انجام گرفته بر روی خون آنها میزان آهنشان بالا است، برای پیشگیری از مشکلات و خطرات ناشی از افزایش آهن بدن، حداقل سالی پنج بار خون بدهند.

صدرالله کمالوند، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: آهن یک عنصر ضروری و مهم برای بدن است و باید از طریق غذاهای حاوی آن، به میزان مناسب و کافی تامین شود.

وی با بیان این که گوشت قرمز ،ماهی ، مرغ و غذاهای غنی شده با آهن همچون برخی از غلات منابع خوبی برای تامین آهن بدن هستند، تصریح کرد: اگر چه این غذاها می توانند آهن مورد نیاز بدن را تامین کنند، اما به هیچ وجه نباید در مصرف آنها زیاده روی کرد.

کمالوند تاکید کرد: افزایش زیاد آهن بدن که ناشی از مصرف بیش از اندازه این عنصر است می تواند تاثیرات منفی از جمله بر روی سیستم قلبی و عروقی داشته باشد.

وی با اشاره به این که باید هر چند ماه یک بار برای تعیین سطح آهن بدن آزمایش خون داد: اظهار داشت: افرادی که در آزمایشات انجام گرفته بر روی خون آنها میزان آهنشان بالا است، باید بسیار مراقب باشند و برای کاهش سطح این ماده سریع تر اقدام کنند.

کمالوند افزود: افراد دچار خون بالا باید مصرف منابع غنی از آهن به ویژه گوشت قرمز را کاهش دهند.

وی گفت: این افراد برای پیشگیری از مشکلات و خطرات ناشی از افزایش آهن بدن، حداقل سالی پنج بار خون بدهند تا این که سطح آهن خونشان متعادل گردد.

کمالوند خاطر نشان کرد: اگر چه آهن موجود در منابع جانوری از جمله در گوشت قرمز، مرغ و ماهی به میزان زیاد جذب بدن می شود، می تواند آهن خون را به میزان قابل توجهی بالا ببرد، اما آهن موجود در منابع گیاهی قابلیت جذب پائینی دارد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار