با رسیدن آمریکا و اسپانیا به فینال؛

فینال تکراری بسکتبال المپیک

تیم های بسکتبال آمریکا و اسپانیا بار دیگر به فینال بسکتبال المپیک رسیدند و رقابت دو تيم در بازي نهايي المپيک پکن به قهرماني امريکا ختم شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ پس از رسیدن تیم بسکتبال اسپانیا به فینال، آمریکا نیز با پیروزی 109 بر 83 مقابل آرژانتین به اسپانیا پیوست تا فینال المپیک 2008 پکن بار دیگر تکرار شود. تیم آرژانتین که در دوکوارتر ابتدایی به خوبی مقابل حملات آمریکایی ها مقاومت کرده بود ازاواسط کوارتر سوم به بعد به طور کامل کنترل بازی را از دست داد. با پیروزی 24 بر 19 و 23 بر 21 در کوارتر های اول و دوم، آمریکا با نتیجه 47بر 40 نیمه اول را به پایان برد و در حالی که پس از گذشت دو دقیقه ازکوارتر سوم اختلاف دو تیم تنها پنج امتیاز بود، دو پرتاب سه امتیازی ازکوین دورنت اختلاف را بالا برد و آرژانتین دیگر فرصت جبران به دست نیاورد تا پایان کوارتر سوم اختلاف دو تیم به 74 بر 57 رسید و آمریکا در کوارترچهارم برای پنجمین بار در این المپیک از مرز صد امتیاز گذشت.
مانوئل جینو بیلی با 18، اسکولا با  15 و دلفینو با 15 امتیاز، 6 پاس منجربه گل و 5 ریباند بهترین های آرژانتین بودند. کوین دورنت با 19 امتیاز،لبرون جیمز با 18 امتیاز ، هفت ریباند و هفت پاس منجر به گل و کارملوآنتونی با 18 امتیاز و شش ریباند بهترین های آمریکا بودند.به این ترتیب امروز تیمهای آمریکا و اسپانیا در فینال و تیم های فرانسه وآرژانتین در بازی رده بندی به مصاف هم می روند. امشب نیز فینال بسکتبال بانوان میان تیمهای آمریکا و فرانسه برگزار می شود./ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.