کرمانشاه/

آموزش صنایع دستی به زنان روستایی برای کمک به اقتصاد خانواده

معاون صنایع دستی کرمانشاه گفت: با آموزش رشته‌های بومی صنایع دستی استان به زنان روستایی می‌توان به موضوع اقتصادشان کمک کرد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت‌اله سپهر گفت: با توجه به قرارداد منعقده فی ما بین اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص آموزش رشته‌های صنایع دستی به زنان روستایی، طبق استاندارد و جزوات معاونت صنایع دستی انجام شد.

سپهر افزود: آموزش رشته گیوه‌بافی در روستای سراب شاهینی کرمانشاه به مدت 120 ساعت و به تعداد 20 نفر به پایان رسیده و آزمون کتبی و عملی پایان دوره آموزش کار آموختگان این رشته برگزار شد که پس از اخذ آزمون برای کار آموختگانی که موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی شوند گواهینامه پایان دوره آموزش صادر می‌شود.

وی در راستای آموزش رشته گیوه‌بافی در روستای تازه‌آباد در شهرستان گیلانغرب به مدت 120 ساعت و به تعداد 25 نفر و همچنین آموزش رشته گیوه‌بافی در روستای صفی‌آباد جوانرود کرمانشاه به مدت 120 ساعت و به تعداد 26 نفر که به پایان رسیده است گفت: آزمون کتبی و عملی پایان دوره آموزش این کار آموختگان نیز برگزار شده است که پس از اخذ آزمون برای کار آموختگانی که موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی شوند گواهینامه پایان دوره آموزش صادر خواهد شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده که در سال‌جاری صنایع دستی به منظور رونق و ایجاد اشتغال خانگی در روستائیان توسعه داده شود تا در کنار کار کشاورزی، دامپروری، باغداری و... به تولیدات صنایع دستی بومی، محلی و سنتی روی آورند.

وی خاطرنشان کرد: با آموزش رشته‌های بومی صنایع دستی استان می‌توان به روستائیان آموزش کاربردی کار، تلاش و کوشش را ارائه داد و در صورت روی آوری آنها به تولید این موضوع به اقتصادشان کمک خاصی خواهد شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.