اقتصاد مقاومتي پايدار در سايه عدالت اجتماعي محقق مي شود

استفاده از ظرفيت هاي داخلي و سرمايه ملي و ايجاد عدالت اجتماعي در جامعه كشور را به سمت اقتصاد مقاومتي پايدار هدايت مي كند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، جعفر قادري سخنگوي ويژه كميسيون توليد ملي مجلس شوراي اسلامي در خصوص موضوع اقتصاد مقاومتي با بيان اين مطلب گفت: راهبردهاي مختلفي در اقتصاد داريم كه يكي از آنها با شرايط فعلي و امروز كشور سازگاري دارد كه مورد توجه مقام معظم رهبري قرار گرفته كه موضوع اقتصاد مقاومتي است و اين اقتصاد مقاومتي بايد مبتني بر عدالت اجتماعي باشد.
وي تصريح كرد: كشوري كه با مبارزه و درگيري هاي خارجي روبه رو و مورد تحريم قرار گرفته بحث عدالت اجتماعي است كه بحث جدي در كشور به شمار مي رود و مردم از كمبود در شرايط زندگي رنج نمي برند بلكه از تفاوت ها و تبعيض ها دلخور و آزرده مي شوند.
قادري اظهار داشت: در اين راهبرد اقتصادي توليد كالا با دانش و تكنولوژي فني بالا مورد توجه قرار گرفته تا بتوانيم اين شكاف و افتادگي در كشور به وجود آمده از آن عبور كنيم اين راهبرد اقتصادي با توجه به محدوديت منابعي كه داريم بايد كالاهاي لوكسي كه توليدش را كم كرده و تا حد ضرورت توليد داشته باشيم و توليد محصولات غذايي، دفاعي و بهداشت و درمان بايد از اولويت اصلي در كشور باشد.
نماينده مجلس با بيان اينكه جهت گيري به سمت كشورهاي همسايه در فعاليت تجاري بايد مورد توجه قرار گيرد، اظهار داشت: با توجه به وجود تحريم ها امكان وارد كردن محصولات و كالا خارج از مرزها و آب هاي بين المللي محدود است و بايد به سمت و سوي استفاده از ظرفيت ها و توان كشورهاي همسايه حركت كنيم تا بتوانيم تحريم هاي كشورهاي بيگانه را دور بزنيم.
قادري تاكيد كرد: استفاده از كالاها و نيروهاي كار و سرمايه ايراني از جمله موضوع ديگر اقتصاد مقاومتي است براي اينكه بتوانيم توليد را متكي داخل كنيم بايد نيازهاي ارزي توليدات را به حداقل برسانيم و از مواد اوليه داخلي و توانمندي هاي كالاهاي بومي و سرمايه داخلي استفاده كنيم تا ضمن حفظ اشتغال، تورم و بيكاري را به حداقل برسانيم.
سخنگوي ويژه كميسيون توليد ملي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: توسعه پايدار و استفاده از منابع و امكانات و صرفه جويي در مصرف بايد مورد تاكيد مسئولان دولتي و خصوصي قرار گيرد تا بتوان به سمت انرژي هاي تجديد شونده و ظرفيت ها و پتانسيل هاي طبيعي در پيشبرد اهداف اقتصاد به نحواحسن حركت كنيم.
وي خاطرنشان كرد: در اين شرايط دفاع و پيشبرد اهداف اقتصاد كمتر از دفاع كردن در صحنه نظامي نيست اگر به فعاليت اقتصادي بعد اقتصادي بدهيم يا بعد اقتصادي به مقابله با دشمن مي رويم و با ايجاد انگيزه بيشتر تحريم ها را دور مي زنيم به طوري كه تحريم ها را به فرصت تبديل مي كنيم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار