فیلم / سقوط ماشین فرود ناسا هنگام آزمایش

نمونه اولیه ماشین فرود ساخته شده در مرکز فضایی ناسا، هنگام آزمایش آتش گرفت.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران، ماشین فرود مورفیوس، نوعی وسیله نقلیه آزمایشی که با دید آینده نگرانه و برای ماموریت های فضایی در محدوده فراتر از مدار زمین طراحی شده است، این ماشین در مرکز فضایی کندی در مرکز ایالت فلوریدا سقوط کرد و آتش گرفت. ناسا اعلام کرد مورفیوس در آزمایش موسوم به پروازِ آزادِ خودکار با موفقیت از زمین بلند شد اما بعداً به واسطه نقص در یکی از قطعات سخت افزاری نتوانست به پرواز ادامه دهد.

در این حادثه که بعد از دوازده ماه آزمایش روی دستگاه فرود مورفیوس در مرکز فضایی جانسون در هیوستن آمریکا رخ داد، کسی زخمی نشد. با این حال در تصاویر شبکه تلویزیونی ناسا می توان کپسول مورفیوس را در میان شعله های آتش دید و دیگر چیزی از این دستگاه باقی نمانده است. سازمان فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرد مهندسان سرگرم بررسی اطلاعات به دست آمده از پرواز آزمایشی هستند تا علت دقیق حادثه روز پنجشنبه را دریابند، اما هنوز جزئیات بیشتری منتشر نشده است.

ماشین فرود ناسا هنگام آزمایش سقوط کرد و آتش گرفت

دشت وسیعی که دستگاه فرود مورفیوس قرار بود به مدت سه ماه در آن آزمایش های سخت را پشت سر بگذارد، در انتهای شمالی محل سابق فرود شاتل های فضایی در مرکز کندی واقع شده است. این منطقه به گونه ای طراحی شده بود که شبیه سطح کره ماه باشد و از حفره، سطوح شیب دار، صخره و تخته سنگ برخوردار باشد. این سانحه در شرایطی رخ داده است که دانشمندان ناسا هنوز هم از فرود آمدن مریخ پیمای کیوریاسیتی بر روی سیاره مریخ شاد بودند.




برچسب ها: سقوط ، ماشین ، فرود ناسا ، آتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار