قديري‌ابيانه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وابستگي به نفت فرصت‌هاي اقتصادي را نابود مي‌کند

سفيرسابق ايران در مکزيک گفت: هنگامي مي توان وارد فاز اقتصاد تهاجمي شد که کشور از وابستگي به نفت رها شود.

محمدحسن قديري‌ابيانه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به تاثيرگذاري اقتصاد روان در پيشرفت کشورها،‌ گفت: عرصه اقتصادي يکي از مهمترين عرصه‌هايي است که کشورها را براي رقابت با يکديگر ترغيب مي‌کند که اين رقابت گاهي تا به آنجا پيش مي‌رود که به جنگ مي‌انجامد. لذا يکي از حربه‌هاي غرب براي زمين‌گير کردن ايران اسلامي و لطمه زدن به معيشت مردم و ناراضي تراشي،‌ تحريم‌هاي اقتصادي است.

وي با اشاره به تبليغات فراوان رسانه‌هاي غربي عليه نظام اسلامي افزود: دشمن با ايجاد مشکل در زندگي روزمره مردم قصد دارد که نظام را در ذهن اقشار مختلف بد جلوه دهد که خوشبختانه جمهوري اسلامي ايران توانسته اين مشکلات و تهديدات را به خود اتکايي و پيشرفت تبديل کند.

سفيرسابق ايران در مکزيک با تشريح ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتي يادآور شد: در اقتصاد مقاومتي نخريدن کالاهاي مصرفي خارجي و ترجيح نوع داخلي آن، نوعي مقامت محسوب شده که نتيجه آن توسعه اقتصاد کشور است.

قديري‌ابيانه با اشاره به راهکارهاي ايجاد اقتصاد تهاجمي گفت: وابستگي به نفت فرصت‌هاي اقتصادي ما را بين مي‌برد، لذا با تلاش براي افزايش ساعت مفيد کاري، بهبود کيفيت توليد، پرهيز از سفرهاي بيهوده به خارج از کشور که منجر به هزينه کردن ثروت کشور در ساير کشورها مي‌شود، مي‌توان وابستگي به نفت را از ميان برده و به اين اقتصاد دست يافت.

وي در پايان خاطرنشان کرد: کشور هم اکنون در مرحله اقتصاد مقاومتي است که اگر از وابستگي به نفت نجات پيدا کنيم و بدون نياز به پول حاصل از فروش اين ماده امور کشور را اداره کنيم، آنگاه مي‌توانيم وارد مرحله اقتصاد تهاجمي شويم.
انتهاي پيام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار