تحليل كاروان ورزشي ايران در المپيك 2012/

نتايجي كه به ياد ما ميماند

المپيک 2012 تا سالها به ياد ايرانيان ورزش دوست مي ماند زيرا نتيجه اي كه رقم خورد هميشه به ياد ماندني ست


به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ، ورزشكاران دلاور ايراني يك بار ديگر نشان داده اند مي توانند نام ايران را در عرصه ي ورزش زنده كنند با وجود امكانات  كم در برخي از رشته هاي ورزشي اين افتخار نه تنها براي كشور هاي اروپايي جالب بود بلكه باعث تحسين كشورهاي اسلامي درا لمپيك شد ايران براي اولين بار در بين 7 كشور مسلمان توانست جايگاه نخست را كسب كند و در بين كشورهاي دنيا رده ي 17  در المپيك را به خود اختصاص دهد كه اين جايگاه شايد  يك آرزو بود اما ما نشان داديم كه اگر برنامه ريزي و مديريت درست وجود داشته باشد مي توانيم شاهد رشد ورزش كشورمان باشيم.

* قايقراني قرباني انديشه نادرست مديريتي شد
 متاسفانه در يكي از رشته هايي كه  نتوانستيم خوب ظاهر شويم قايقراني بود كه در خوشبتانه ترين حالت كسب يك مدال  تصور مي شد كه  به خاطر انديشه نادرست مديريتي نتوانستيم نتيجه لازم را كسب كنيم البته تجربه تلخي است كه نبايد تكرار شود.

.*تير وكمان هم به سرنوشت قايقراني دچار شد

 يكي از رشته هاي ديگري كه تا قبل از شروع المپيك دچار مشكلات زيادي ش تير و كمان بود كه بدون مربي وارد ميدان المپيك شد البته تير و كمان ايران جاي پيشرفت دارد و مي تواند در سالهاي آتي خبرهاي خوبي براي ما داشته باشد.

 *بوكس رشته اي كه تحسين شد

 رشته اي كه كمتر كسي فكر مي كرد در آن خوب ظاهر شويم بوكس بود ورزش بسيار دشواري كه اولين شانس مدال ما علي مظاهري بود كه متاسفانه با ناداوري از اين مسابقات خداحافظي كرد البته در ساير وزن ها ورزشكاران ما عملكرد خوبي داشتند.

*نقره ای که در حد طلا شد
یکی از رشته هایی که ما شانس حداقل کسب یک مداال را در آن داشتیم تکواندو بود، رشته ای که همیشه جورکش ورزش ها در عرصه رقابت های بین المللی است اما متأسفانه در این دوره از مسابقات تکواندو و سیر نزولی داشت و باید دید علت این افت چه چیزی بوده است مدال نقره معتمد حالا برای تکواندو کاران و ورزش دوستان ارزش بیشتری پیدا کرده است.

* کشتی فرنگی بالاتر از کشتی آزاد قرار گرفت
کشتی فرنگی ایران با حضور بنا پیشرفت خود را در چند سال اخیر در المپیک نشان داد.

فرنگی کاران ما با کسب 3 مدال طلایی بالاتر از کشتی آزاد قرار گرفتند البته قرعه آزادکارن چندان راحت نبود ، اما در چند سال اخیر همیشه در کشتی آزاد با قرعه های دشوارتر برخورد میکردیم ولی باید دید با کادر فنی جدید درسالهای بعد چه نتایجی کسب خواهیم کرد.

*وزنه براری بهتر از همیشه در عرصه بین المللی
رشته وزنه برداری یکی از رشته هایی بود که عملکرد خوبی در المپیک 2012 داشت و تمامی کارشناسان پیش بینی می کردند نتیجه خوبی کسب شود که خوشبختانه کاروان ما نتیجه مناسبی کسب کرد.

* دوومیدانی فراتر از انتظار ظاهر شد
دوومیدانی هم یکی از رشته هایی بود که عملکرد متوسطی داشت و این نویدی به علاقه مندان این رشته است. در این بین عملکرد احسان حدادی فوق العاده بود که این مدال نقره شاید به اندازه یک مدال داده دراین رشته برای ما ارزش دارد.
حالا این مدال توقعات مارا بالا می برد./ق

برچسب ها: المپیک ، همیشه ، ماندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار