ارومیه/

لیالی قدر فرصتی برای تبیین ابعاد وجودی حضرت علی(ع)

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: نباید فضیلت‌های بی‌شمار شب‌های بزرگ احیا مورد غفلت واقع شود و به طوری که در لیالی قدر باید بیشتر به ابعاد وجودی حضرت علی (ع) پرداخته شود.

حجت‌الاسلام محمد فخری در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: هم‌اکنون روزها و شب‌هایی را پشت‌سر می‌گذاریم که در دین مبین اسلام از جایگاه خطیری برخوردار هستند، پس باید به نحو مطلوب با ویژگی‌ها و برجستگی‌های این ایام خاص آشنا شد.

وی با بیان اینکه شب ضربت خوردن و شهادت حضرت علی (ع) را پشت‌سر گذاشته‌ایم، اضافه کرد: امام نخست شیعیان اسوه مقاومت، ایثار و شجاعت بود و با وجودی که از هر حیث شخصیتی در خور توجه و بلندمرتبه داشت همیشه مونس ایتام و قشر مستضعف جامعه و به انحای مختلف پشتیبان آنها بود و ما نیز باید این منش و سلوک را با الهام گرفتن از ایشان در جامعه پیاده کنیم.

فخری با اظهار به اینکه شعرا و نویسندگان معاصر حتی برای تبیین ابعاد شخصیتی این انسان‌ بلندمرتبه طبع بلند خود را به کار گرفته‌اند، اضافه کرد: شعرای بزرگ معاصر همچون استاد شهریار پیرامون این شخصیت برجسته اشعار عرفانی زیادی را سروده است که این مسئله نشان‌دهنده جایگاه ارزنده این امام همام بین شیعیان وی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی به نزول قرآن کریم به عنوان کتاب نجات‌بخش جهان اسلام در لیالی قدر اشاره کرد و اظهار داشت: این روزها و شب‌ها از حیث نزول قرآن کریم نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است پس باید بیش از پیش در راستای به جای آوردن آداب و عبادت‌های خاص ویژه لیالی قدر اهتمام کرد.

فخری اقشار مختلف جامعه را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و اظهار داشت: آحاد مردم باید ویژگی‌های شاخص موجود در شخصیت امام علی (ع) را برای خود الگو قرار داده و به طور مستمر برای نزدیک‌کردن خود به ایشان گام‌های سنگین‌تر و محکم‌تری بردارند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.