ارومیه/

احداث دیوار ساحلی در روستاهای چایپاره

در جمع خبرنگاران از احداث دیوار ساحلی در روستاهای چایپاره خبر داده شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، شهروز بابازاده بخشدار مرکزی چایپاره در جمع خبرنگاران در این شهرستان اظهار داشت: عملیات اجرایی برای احداث دیوار ساحلی در دو روستای شهرستان چایپاره هم‌اکنون در دست اقدام است که امیدواریم در زمان تعهد شده برای بهره‌برداری آماده شود.

وی تصریح کرد: با احداث دیوار ساحلی، مردم دو روستای خانقاه چورس و قنات میرزا جلیل در بخش مرکزی چایپاره از خطر سیل نجات پیدا می‌کنند به طوری که باید گفت این دو روستا که 700 خانوار و 2 هزار نفر جمعیت دارد، پس از احداث این دیوار ساحلی اهمیت زیادی برخوردار می‌شود.

وی با بیان اینکه دیوار ساحلی فوق به طول 780 متر ساخته می‌شود و عملیات اجرایی آن از چهار ماه قبل آغاز شده است، گفت: هم‌اکنون این پروژه از 95 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و در آستانه بهره‌برداری قرار دارد که امید است این اتفاق هر چه سریع‌تر بیفتد.

بابازاده اضافه کرد: برای احداث این دیوار بیش از چهار هزار و 500 مترمکعب عملیات سنگ‌چینی انجام شده و با اتمام آن دو روستای خانقاه چورس و قنات میرزا جلیل با 700 خانواده از خطر سیل به طور قطعی نجات می‌یابند و نگرانی موجود بین ساکنان این روستا تا حدود زیادی رفع می‌شود.

وی ادامه داد: برای اتمام احداث این طرح دو میلیارد و 950 میلیون ریال از محل اعتبارات مدیریت بحران هزینه شده است تا به وسیله بنیاد مسکن این شهرستان نسبت به ساخت و ساز آن اهتمام شود.

گفتنی است حداقل 15 روستای این شهرستان در خطر سیل قرار دارد که باید اعتبارات لازم برای پیشگیری تخصیص یابد./س

برچسب ها: ساحلی ، چایپاره ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.