مسجدی رویایی در اندونزی +تصاویر

شکل این مسجد به صورت یک مکعب مربع است و شبیه خانه کعبه ساخته شده است و اولین چیزی که در این مسجد جلب توجه میکند نداشتن گنبد است که تقریبا ویژگی اکثر مساجد است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، به تازگی یکی از رویایی ترین مساجد جهان با نام " الایرسیاد " در فضایی به مساحت 970 مترمربع در اندونزی ساخته شده است
 
بدنه خارجی این ساختمان كاملاً با معماری كلاسیك و مدرن طراحی شده است. همچنین سالن‌های نورانی با طرح‌های آرامش‌بخش مختص راز و نیاز و انجام واجبات اسلامی در محوطه داخلی این مسجد به‌خوبی طراحی شده است . در ادامه تصاویر زیبایی از این مسجد را می بینید.


 
 اولین چیزی که در این مسجد جلب توجه  می کند نداشتن گنبد است که تقریبا ویژگی اکثر مساجد است. مناره این مسجد نیز به شکل زیبایی طراحی شده که با ساختمان مسجد هماهنگ است.



شکل مسجد به صورت یک مکعب مربع است و شبیه خانه کعبه ساخته شده است، نمای آن با خوشنویسی اسلامی و کلمات "لا اله ال الله" و "محمد رسول الله" تزیین شده است. و طراحی آن برای ظرفیت 1000 نفر بوده است.

 مدل سنگ کاری های کار شده در دیوار ها اجازه می دهد که تهویه داخل مسجد به صورت طبیعی بوده و محوطه درختکاری شده و حوضچه آب بیرون مسجد نیز باعث می شود که همیشه هوای درون مسجد ازبیرون آن خنک تر باشد. این مسجد به دست اندونزیایی طراحی شده است.
 
  

 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: مسجد ، اندونزی ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار