معاون اول رئیس جمهور از بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجانشرقی، ظرف 2 ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، محمدرضا رحیمی  در تشریح اهداف سفر خود به استان آذربایجان شرقی ضمن اظهار همدردی با مردم آسیب‌دیده و بازماندگان این حادثه یادآور شد: هدف از این سفر بازدید از مناطق زلزله‌زده و پرداختن به بازسازی مناطق زلزله زده ظرف 2 ماه آینده است.

وی با اشاره به همراهی اعضای هیئت دولت در این سفر گفت: به سه گروه تقسیم شده و هر کدام با سفر به حوزه‌های زلزله‌زده سعی دارند، مسائل و مشکلات را رصد کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به تشکیل جلسه ویژه‌ای در این استان گفت: ‌در این جلسه با حضور مسئولان مربوطه و وزرا در مورد نحوه جبران خسارت و بازسازی مناطق زلزله‌زده و دادن وام تصمیم‌گیری خواهد شد.

رحیمی با بیان اینکه در این جلسه از اختیارات هیئت دولت برخوردار هستیم، گفت: تلاش می‌کنیم که قبل از شروع زمستان منازل و خانه‌های آسیب‌دیده بازسازی شوند و این کار طی دو ماه انجام شود.

وی گفت: دولت تلاش دارد که از نظر معیشتی نیز خانواده‌های آسیب‌دیده را مورد حمایت قرار دهد تا زمانی که مسائل و مشکلات آنها رفع شود.

معاون اول رئیس‌جمهور بعد از این اظهارات بمنظور بازدید از مناطق زلزله‌زده به شهرستان اهر سفر کرد.

در جریان این سفر، خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی،‌ حسینی وزیر اقتصاد و دارایی، غضنفری وزیر صنعت و تجارت، بهمنی رئیس‌ کل بانک مرکزی،‌ دستجردی وزیر بهداشت، مرادی معاون رئیس‌جمهور، میرتاج‌الدینی یکی دیگر از معاونان رئیس‌جمهور و تعدادی از نمایندگان مجلس، معاون اول رئیس‌جمهور را همراهی می‌کنند./س

 

برچسب ها: ظرف ، زلزله ، بازسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.