رییس اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از صدور شناسنامه اجتماعی برای مصدومان زلزله استان آذربایجان شرقی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، یعقوب' با بیان اینکه صدور این شناسنامه ها همچنان ادامه دارد، گفت: این شناسنامه برای مصدومانی صادر می شود که از فضای تخریب شده زلزله خارج و به بیمارستان ها منتقل شده اند.

وی خاطرنشان کرد در فرایند صدور این شناسنامه پرونده ای برای مصدومان تشکیل می شود که در آن اطلاعات منطقه (که در آن حضور داشته)، عکس و مشخصات فردی مصدوم درج شده تا خانواده مصدومان بتوانند آنان را به راحتی پیدا کنند.

رییس اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت، گفت: تشکیل این پرونده ها موجب می شود مصدومان راحت تر به آغوش خانواده ها و وضعیت قبلی خود بازگردند.

یعقوب افزود: همچنین مددکاران اجتماعی حاضر در بیمارستان برای مصدومان نیازمند از بهزیستی و استانداری، کمک جذب می کنند.وی ادامه داد: برخی از زلزله زدگان که با نهادها آشنایی دارند می توانند خدمات بیشتری جذب کنند اما برخی دیگر خدمات کمتری دریافت می کنند اما مددکاران اجتماعی می توانند از طریق شبکه اجتماعی به وجود آمده، این افراد را شناسایی کرده و خدمات بیشتری را برای آنان جذب کنند.

یعقوب، اظهار داشت: حتی برخی از مددکاران اجتماعی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی با خیران ارتباط برقرار کرده و نیازهای زلزله زدگان را اعلام می کنند./س

برچسب ها: صدور ، شناسنامه ، مصدومان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.