تبليغات شد، اما هيچ فيلمي اكران نشد

گرچه تبليغات فيلم‌هاي سينمايي عيد فطر از چندي پيش آغاز شده اما با قطعي شدن زمان نمايش امروز هيچ فيلمي اكران شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، روزهاي گذشته فيلم‌هاي سينمايي در حال اكران تغييراتي در قيمت فروش داشتنند.
فيلم سينمايي "شورشيرين" به كارگرداني "جواد اردكاني" و بازي حميد عمارلو در نقش شهيد كاوه، احمد نجفي و رضا رويگري با داشتن 16 سالن سينمايي و 37 روز نمايش توانست فروشي 7 ميليون توماني را روز دوشنبه تجربه كند، اين فيلم اين روزها افزايش مخاطب بسياري نسبت به ديگر فيلم‌هاي در حال اكران داشت و توانست جاي فيلم سينمايي "خوابم مي‌آد" به كارگرداني "رضا عطاران" را كه 57 روز صدرنشيني در گيشه هاي سينمايي را تجربه كرده است بگيرد.
فيلم سينمايي "خوابم مي‌آد" به كارگرداني رضا عطاران نيز دومين فيلم پرمخاطب جدول اكران نمايش فيلم‌هاي سنيمايي بود.
اين فيلم توانست با فروش 6 ميليوني خود در روز دوشنبه فروشي 1 ميليارد و 840 ميليون توماني را تجربه كند.
فيلم سينمايي‌ "همه چي آرومه" به كارگرداني مصطفي منصور يار با داشتن 15 سالن سينمايي و 30 روز نمايش توانست فروشي 4 ميليون توماني را در روز دوشنبه به دست آورد.
مجموع فروش خود را به 200 ميليون تومان برساند.
فيلم سينمايي آزمايشگاه نيز پس از 65 روز نمايش و دارا بودن كم ترين سالن سينمايي روز گذشته توانست فروشي 1ميليون توماني را سپري كند.
فيلم سينمايي "نامزد آمريكايي من" به كارگرداني "داوود توحيد پرست" با داشتن 14 سالن سينمايي و 17 روز نمايش توانست فروشي 23 ميليون توماني را بدست آورد.
فيلم سينمايي "راه بهشت" به كارگرداني مهدي صباغ زاده نيز ضعيف ترين فيلم جدول اكران بود اين فيلم با داشتن 8 سالن سينمايي و 30 روز نمايش روز دوشنبه فقط فروشي 400 هزار توماني داشت كه توانست مجموع فروش خود را به 37 ميليون تومان رسانيد.

گرچه شوراي صنفي نمايش طي روزهاي گذشته چند فيلم جديد و همچون "كلاه قرمزي و بچه ننه" به كارگرداني ايرج طهماسب، "ضد گلوله" به كارگرداني مصطفي كيايي، و "بي‌خداحافظي" به كارگرداني احمد اميني را براي عيد فطر اعلام كرده بود اما امروز با خبر شديم كه صاحبان فيلم‌ها فعلاً و در شرايط آشفته كنوني سينما قصد ندارند فيلم‌هايشان را اكران كنند.
فروش بسيار نگران كننده فيلم‌هاي سينمايي در حال اكران بي‌توجهي مسئولان به وضعيت پيش آمده براي فيلم‌هاي در حال اكران و دلسردي تماشاگران از رفتن به سالن‌هاي سينمايي همه دست به دست هم داده تا اين صنعت به تعطيلي و به همراه ورشكستگي كشيده شود.
وقتي پيش تر در خصوص وضعيت آشفته سينما و نفروختن فيلم‌هاي در حال اكران و بي‌توجهي مخاطب به سينما با مسئولان و همچنين هنرمندان گفتگو مي‌كرديم در نهايت مسئولان مي‌گفتند وضعيت سالن‌هاي سينمايي خوب است و فروش فيلم‌هاي در حال اكران راضي كننده است و همه چيز روبراه است.
چه كسي مي‌گويد وضعيت سينما نگران كننده است اين ها حرف‌هاي نشريات زرد است و كساني كه مي‌خواهند براي سينما حاشيه و جنجال درست كنند.
آيا به راستي فروش نگران كننده و آمار رسمي منتشر شده در خصوص فيلمي كه فقط 400 هزار تومان در طي يك روز فروش داشته است.
حذف سينماي آزادي و استقلال از سينما سرگروه، بودن فيلم‌هاي تكراري روي پرده به دليل نداشتن فيلم جديد نشان از اين نمي‌دهد كه كسي به فكر سينما نيست باشد كه با نزديك شدن به روز جهاني قدس و همچنين عيد فطر دل همه مردم نرم شود تا شايد با صميميت و همدلي بيشتر در كنار هم بتوانيم مشكل سينما را حل كنيم تا روي چيزي به نام مشكل، حاشيه، تعطيلي، ورشكستگي و بي‌اعتمادي مخاطب براي اين صنعت نبينيم./ي2
برچسب ها: سینما ، اکران ، تبلیغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار