جهان در روز قدس "مرگ بر اسرائيل" را فرياد مي‌زند

مسلمانان سراسر جهان در روز قدس با برگزاري تظاهرات باشکوهي خشم خود را از جنايات اشغالگران صهيونيست ابراز مي کنند و با مردم مظلوم فلسطين اعلام همبستگي کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ها،

***** مصر

شخصيت هاي سياسي مصري حمايت بيشتر دولت هاي اسلامي از قدس را خواستار شدند.  شماري از ائتلاف هاي انقلابي و احزاب سياسي مصر در چارچوب فعاليت هاي روز جهاني قدس نشستي برگزار کردند. شرکت کنندگان در اين نشست بر ضرورت لغو به رسميت شناختن اسرائيل و حمايت از مسئله فلسطين تاکيد کردند.

"کريمه الحفناوي" دبير کل حزب سوسياليست مصر گفت: روز جهاني قدس با ابتکار امام خميني(ره) در آخرين جمعه ماه مبارک رمضان برگزار مي شود که در دفاع از قدس است. مشکل قدس با آزاد سازي اراضي فلسطين و تشکيل کشور فلسطين به پايتختي قدس حل و فصل مي شود.

"مجدي فرفر" دبير کل حزب کار مصر گفت: تظاهرات روز جهاني قدس امسال از اهميت ويژه اي برخوردار است چرا که در فضاي انقلابي به سر مي بريم. انقلاب هاي عربي بايد در مسير آزاد سازي فلسطين و قدس قرار داشته باشند.

"عبدالله الاشعل" نامزد سابق رياست جمهوري مصر گفت: هر سال در روز جهاني قدس ياد مسجد الاقصي را گرامي مي داريم ولي متاسفانه هر روز شاهد يهودي سازي و شهرک سازي بيشتر در  قدس هستيم. از دولت هاي اسلامي مي خواهيم ديپلماسي اسلامي قويي در حمايت از قدس به کار بندند.

**** لبنان

حزب الله لبنان از مردم اين کشور خواست فعالانه در راهپيمايي روز قدس شرکت کنند.

حزب الله لبنان در نماهنگي که در فضاي مجازي پخش شد از لبنانيها خواست براي ابراز خشم خود از جنايات اشغالگران صهيونيست راهپيمايي روز قدس را هر چه باشکوه تر برگزار کنند.

در بيانيه حزب الله تاکيد شد راهپيمايي روز قدس ، فردا در نقاط مختلف بيروت برگزار خواهد شد.

***** پاکستان
مردم پاکستان خود را براي شرکت در راهپيمايي روز قدس آماده مي کنند. مرکز اسلامي پاکستان که هماهنگ کننده راهپيمايي گروهها و احزاب مختلف پاکستاني در راهپيمايي روز قدس است زمان و مکان اين راهپيمايي را اعلام کرد.اين مرکز  با پخش تصاويري از ظلم و جنايات رژيم صهيونيستي خواستار شرکت گسترده مردم پاکستان در راهپيمايي روز قدس شد.


***** تايلند
مردم تايلند براي شرکت در راهپيمايي روز قدس آماده مي شوند.

قرار است راهپيمايي روز قدس در تايلند فردا همزمان با کشورهاي ديگر برگزار شود.

فعالان تايلندي در فضاي مجازي با پخش تصاويري از جنايات رژيم صهيونيستي در مناطق فلسطيني و رنج و عذاب کودکان از مردم اين کشور خواستند در راهپيمايي روز قدس شرکت کنند.

***** استراليا
مردم استراليا به صفوف شرکت کنندگان جهاني در راهپيمايي روز قدس خواهند پيوست. نداي حمايت از فلسطين و فلسطيني ها به استراليا نيز رسيده است. مردم استراليا فردا همزمان با روز جهاني قدس در راهپيمايي اين روز شرکت مي کنند.

فعالان استراليايي در فضاي مجازي با پخش تصاويري از حملات نظاميان صهيونيست به غزه و کشته شدن زنان و کودکان فلسطيني سکوت دولت خود را در قبال جنايات صهيونيست ها  محکوم کردند؛ قرار است راهپيمايي روز قدس در استراليا ساعت دو بعدازظهر به وقت محلي برگزار شود. محل اين تجمع نيز پارک نايد در شهر سيدني است.


***** انگليس
کميسيون حقوق بشر اسلامي از مردم انگليس براي شرکت در راهپيمايي روز قدس دعوت کرد.

کميسيون حقوق بشر اسلامي که دفتر اصلي آن در لندن قرار دارد نيز همانند بسياري از نهادهاي ديگر براي برپايي راهپيمايي روز قدس فعال شده است. 

مسعود شجره، دبير کميسيون حقوق بشر اسلامي در اين خصوص گفت: روز قدس فرصتي براي بهره  برداري از ماه رمضان و موعد زماني براي برگزاري بازيهاي المپيک است که ميليونها نفر براي المپيک به لندن آماده اند. ما مي خواهيم از اين فرصت استفاده کنيم تا بر مسئله بسيار مهمي تاکيد کنيم که کاملا از آن غفلت مي شود. قرار است راهپيمايي روز قدس لندن ساعت دو بعدازظهر به وقت محلي برپا شود. يکي ديگر از مسائل مطرح در راهپيمايي روز قدس لندن، وضع بحرين است. جامعه بين المللي و رسانه هاي بين المللي به مسائل بحرين نيز کاملا بي توجه هستند و درنتيجه مردم عادي نمي دانند اوضاع در بحرين از چه قرار است. ما از بيش از چهارصد و پنجاه اتوبوس لندن براي تبليغ اين پيام استفاده کرده ايم. ما از پنج هفته قبل اين کار را شروع کرده ايم. اين اتوبوسها که شب و روز در خيابانهاي لندن حرکت مي کنند اين پيام را تبليغ و به تبليغ آرمان مردم فلسطين و بحرين مبادرت مي کنند که بسيار بسيار مهم است. البته بايد خاطر نشان کنم که تلاشهايي براي متوقف کردن تبليغات ما صورت پذيرفته است. به همين علت، هفته گذشته هم از سفر من به آمريکا جلوگيري شد. به هرحال بايد بگويم قطع نظر از همه سختي ها و مشکلاتي که با آن مواجه مي شويم، ما همچنان در حمايت از مردم بحرين و مردم فلسطين ايستاده ايم. ما معتقديم در مسير درست حرکت مي کنيم. ما در مقابل همه اشکال مختلف ظلم ايستاده ايم. ما براي تحقق عدالت براي همه ايستاده ايم. تلاشهايي که در مخالفت با ما صورت مي پذيرد مانع ادامه تلاشهاي ما نخواهد شد.

****** آلمان
شماري از مسلمانان مقيم آلمان فردا در برلين به مناسبت روز جهاني قدس راهپيمايي خواهند کرد. همزمان با سراسر جهان، مردم آلمان نيز خود را براي شرکت در راهپيمايي روز جهاني قدس آماده مي کنند.اين راهپيمايي ساعت چهارده و سي دقيقه به وقت محلي در برلين برگزار خواهد شد.

****** آمريکا

فعالان آمريکايي تاکيد کردند روز قدس تبلور ايستادگي درمقابل نظام آپارتايدي است.

همزمان با نزديک شدن برپايي راهپيمايي روز قدس، شماري از فعالان آمريکايي در فضاي مجازي اينترنت جنايات اشغالگران صهيونيست را محکوم کردند. آنان تاکيد کردند روز قدس نماد حمايت از صلح است در مقابل حمايت از آپارتايد.

رامي کنازي يکي از جوانان آمريکايي در اين باره گفت: قدس واژه عربي براي کلمه اورشليم است. روز قدس، روز اعلام همبستگي با فلسطيني هاي مظلوم است که براي آزادي خود در مقابل اسرائيل آپارتايدي مبارزه مي کنند.

"حاج ملکم شاباز" ديگر جوان آمريکايي در اين خصوص گفت: روز قدس ، فراتر از فلسطين است بلکه فرصتي براي ما فراهم مي کند تا حمايت خود را از همه مردم مظلوم جهان در مبارزه خود اعلام کنيم.

"طاحاني صالح" ديگر جوان آمريکايي نيز گفت: در روز قدس در سراسر جهان، راهپيمايي برگزار مي شود تا با کساني اعلام همبستگي شود که مي خواهند از طريق عدالت به صلح برسند.

ريديو رحيم ديگر جوان آمريکايي نيز گفت: روز قدس، فرصتي براي ما است تا با مردم مظلوم جهان از فلسطين گرفته تا پاکستان، آفريقا، چين و بحرين و در داخل خاک کشور خودمان يعني آمريکا اعلام همبستگي کنيم.

در بخش پاياني اين نماهنگ از مسلمانان مقيم آمريکا و فعالان صلح خواسته شد فردا ساعت  15 به وقت محلي در ميدان تايمز شهر نيويورک گردهم آيند.

****** کانادا
مردم شهر ونکوور کانادا خود را براي شرکت در راهپيمايي روز قدس آماده مي کنند. فعالان کانادايي در فضاي مجازي تاکيد کردند مردم شهر ونکوور کانادا امسال نيز در راهپيمايي روز قدس در آخرين جمعه ماه مبارک رمضان شرکت مي کنند تا با مظلومان سراسر جهان اعلام همبستگي کنند. البته راهپيمايي شهر ونکوور در آخر هفته ميلادي يعني روز شنبه برگزار خواهد شد.
برچسب ها: جهانی ، تظاهرات ، روز قدس ، اسرائیل ، israel ، quds ، day
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار