مشهد/

درب‌های حرمین کاظمین در مشهد رونمایی شد

درب‌های حرمین کاظمین با حضور قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد همزمان با نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت درب‌های حرمین کاظمین با حضور قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی رونمایی شد.

در این مراسم که معاون فرهنگی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، سرپرسرت دفتر هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و رئیس ستاد عتبات عالیات استان خراسان رضوی و جمعی از ارادتمندان به قرآن و اهل بیت(ع) حضور داشتند تعدادی از خادمان حرمین شریفین کاظمین که بازسازی حرم حضرت موسی بن جعفر (ع) و امام جواد (ع) را به عهده داشتند حضور پیدا کردند و مورد استقبال اعضای ستاد اجرایی هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت با اهدای گل قرار گرفتند.

پس از ورود خادمان حرمین کاظمین مراسم رونمایی از درب‌ها آغاز شد و مداحان با نوای دلنشین خود به فضای روحانی مراسم افزودند و چشم‌ها به درب حرم و دل‌ها آماده پرواز به سوی حرمین کاظمین بود.

در ادامه رئیس ستاد عتبات عالیات با اشاره به اینکه از بدو تاسیس ستاد عتبات عالیات در خراسان یعنی از سال 82 فعالیت‌های فرهنگی خوبی انجام شده است، گفت: بازسازی، مرمت و توسعه عتبات عالیات از سال 82 تا کنون به صورت گسترده‌ای انجام شده است.

جعفر دهنوی ادامه داد: این درب‌های مقدس نمونه‌ای از هشت دربی است که برای حرم امام جواد(ع) و امام موسی کاظم(ع) ساخته شده است.

برپایه این گزارش محمدی قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی در ادامه رونمایی از درب‌های حرمین کاظمین، همچنین از کتاب بانوی ملکوتی تالیف فاطمه قرآنی، فلش کارت‌های قرآنی برای حفظ قرآن با عنوان سروش آدینه، پوستر جشنواره ملی داستان‌های قرآنی و یک قرآن نفیس رونمایی کرد./س  


برچسب ها: درب ، حرم ، کاظمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.