نظارتي كه بازار را بدست واسطه ها داده است

نبود مديريت مناسب باعث شده تا بازار فروش در ارائه محصولات بدست مصرف كننده در اختيار واسطه ها قرار گيرد.

هدايت اله مراد زهي عضو كميسيون كشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب فوق افزود: در افزايش قيمت محصولات كشاورزي توليدكنندگان هيچ نقشي ندارند و قيمت محصولات كشاورزي را دلالان و واسطه ها تعيين مي كنند.
وي ادامه داد: واسطه ها از كشاورزان بسيار ارزان خريداري مي كنند و با افزايش قيمت سود حاصل از توليد را نصيب خود مي كنند.
مرادزهي تصريح كرد: دلالان بسياري از محصولات را در خارج از فصل ارزان مي خرند با قيمت بالا به فروش مي رسانند مانند هندوانه كه 300 تومان از كشاورز خريداري و در شهرها 1400 تومان به فروش مي رساند و مابعد التفاوت بدون هيچ زحمتي به جيب واسطه ها مي رود.
وي اضافه كرد: نظارت در بخش عرضه محصولات كشاورزي بايد به گونه اي باشد تا توليدكننده مستقيم محصول خود را به بازارعرضه كند تا جلوي سود واسطه ها گرفته شود.
وي اضافه كرد: نظارت در بخش عرضه محصولات كشاورزي بايد به گونه اي باشد تا توليدكننده مستقيم محصول خود را به بازار عرضه كند تا جلوي واسطه ها گرفته شود.
عضو كميسيون كشاورزي خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه تقاضا بيش از عرضه است بايد با مديريت مناسب تعادل را ايجاد كنيم تا افراد سودجو با انبار كردن محصولات، بازار را آشفته نكنند.

برچسب ها: واسطه ها ، بازار ، محصولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار