ازدواج ميراث گران بهاي آيندگان

ازدواج راهي است كه از طريق آن نياز هاي عاطفي افراد به صورت مشروع برآورده و باعث پيشرفت مي شود، حال اگر اين ميراث گرانبها به آيندگان نرسد چه اتفاقي مي افتد؟

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، از طريق انجام ازدواج هاي شايسته، نسل فردا به دنيا مي آيد و با ارزش ها خلاقيت ها و آداب و رسوم جامعه آشنا مي گردد، ميراث فرهنگي جامعه را تحويل گرفته و به خوبي به نسل بعد از خود مي سپارد با شكل گيري خانواده هاي جديد همواره نسلي نو شكفته و با پويايي قدم به عرصه حيات نهاده و طراوت وجامعه را تضمين مي نمايد و با پذيرش مسئوليت هاي فردي و اجتماعي در طريق خليفه الله شدن گام مي نهند.
حال به تاخير افتادن ازدواج و يا فراهم نشدن امر ازدواج، در جامعه پيامدهاي مثبت و منفي دارد كه جاي بسي تامل دارد.
 امان قرايي مقدم با اشاره به اهميت ازدواج افزود:  پيامد مناسب در بالا رفتن سن ازدواج به ويژه در دختران اين است كه آنان با فرصت بيشتري به ادامه تحصيلات دانشگاهي پرداخته و توانايي هاي خود را درجامعه شكوفا مي كنند و در مورد پسران نيز باعث مي شود كه با اتمام تحصيلات و سربازي با فراغت باز به اين مرحله ي مهم زندگي بپردازند.
 وي درادامه تصريح كرد: بخش منفي اين قضيه مهم باعث جاماندن جامعه در تمام عرصه ها مي شود و اين خود باعث ايجاد آسيب ها و معضلات اجتماعي در آينده مي شود.
 امان قرايي مقدم با اشاره به اين ميراث گرانبها اظهار كرد: در مرحله ي نخست دولت بايد با برنامه ريزي هاي  كلان دولتي، افزايش حمايت و ايجاد امكانات ازدواج كردن به موقع و منطقي برآيد و در مرحله بعدي خود جوانان و خانواده ها با بصيرت و تكامل فكري وجسمي اين ميراث گرانبها را به آيندگان هديه دهند.
گفتني است، ازدواج امانت گرانبها  نسل امروز براي چشمان خيره شده ي نسل آينده است./ز
برچسب ها: ازدواج ، طریق ، نیازهای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار