ارومیه/

بهره‌گیری از اوراق مشارکت ضروری است

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بهره‌گیری از اوراق مشارکت در اجرای طرح‌های مهم اقتصادی و عمرانی در استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، غلامرضا دیزج‌نژاد در جمع مدیران و فعالان اقتصادی استان اظهار داشت: با وجود مذاکرات مختلفی که در استان شده و همچنین مصوبه سفر سوم رئیس جمهوری در استان هنوز نتوانسته‌ایم از عرضه اوراق مشارکت برای اجرای طرح‌های مختلف در استان بهره ببریم.

به گفته وی در شرایط موجود برای تسریع در اجرای برخی از پروژه‌ها نیازمند استفاده از اوراق مشارکت هستیم که دستگاه‌های اجرایی هرچه سریع‌تر نسبت به شناسایی و معرفی حوزه‌هایی که می‌توان از اوراق مشارکت استفاده کرد اقدام کنند.

وی افزود: یکی از نیازهای اساسی توسعه استان در بخش‌های زیرساختی داشتن نگاه جامع است که تهیه اسناد توسعه‌بخشی زمینه لازم را برای این مهم فراهم می‌کند.

دیزج‌نژاد تصریح کرد: با تهیه اسناد توسعه‌بخشی آثار اقتصادی بخش‌ها در یکدیگر، به صورت جامع تدوین شده و از هزینه‌های زاید پرهیز می‌شود.

به گفته معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی ارائه راهکارهای لازم برای توسعه استان از دیگر مزیت‌های تهیه اسناد توسعه‌بخشی در استان است.

دیزج‌نژاد با بیان اینکه تهیه راهبردهای توسعه‌بخشی در حوزه‌های مختلف اقتصادی ضروری است، گفت: در برنامه پنجم توسعه این راهبردها مشخص شده‌اند که دستگاه‌های اجرایی علاوه بر این موظف هستند شاخص‌های برنامه عملیاتی خود را در سال جاری به صورت تخصصی‌تر تهیه و اعلام کنند.

وی اظهار داشت: بخش خصوصی در اجرای سیاست‌های اقتصادی استان همراهی خوبی را با بخش دولتی داشته و در این راستا کمیته‌های فرعی را راه‌اندازی کرده است.

دیزج‌نژاد خاطرنشان کرد: برای اینکه بخش دولتی همراهی و همکاری مناسب‌تری با بخش خصوصی داشته باشد ضروری است تا برای جلسه آتی نماینده اتاق بازرگانی ارومیه برنامه اجرایی سال 91 را تهیه و اعلام کند.

به گفته وی از طرح‌های تاثیرگذار در توسعه استان به صورت جدی حمایت می‌کنیم و ضروری است تا برای ایجاد روحیه یکپارچه در سازمان‌ها برای جذب سرمایه‌گذار بدنه کارشناسی دستگاه‌ها نیز برای همراهی بیشتر با این مهم توجیه شوند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی همچنین در ادامه سخنان خود با بیان اینکه زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه در استان فراهم شده است، گفت: جایگاه اقتصادی استان نیازمند تنوع و نگرش توسعه‌گرایانه است که باید با این نگاه روند توسعه استان را شتاب دهیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.