وندي شرمن:

اوباما بر گزينه ديپلماسي با ايران متمرکز است/مذاکرات 1+5 با ايران، پيشرفت‌هايي داشته است

کفيل وزارت خارجه آمريکا در امور سياسي تاکيد کرد باراک اوباما بر گزينه ديپلماسي با ايران متمرکز است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، "وندي شرمن" کفيل وزارت خارجه آمريکا در امور سياسي، در سفر به لندن و گفتگو با اين روزنامه از پيش بيني درباره امکان حمله نظامي اسراييل به ايران خودداري کرد و گفت: اسراييل نيز مانند هر کشور ديگري، درباره اتخاذ تدابير لازم براي امنيت ملي خود، تصميم گيري خواهد کرد. اما بايد بگويم که باراک اوباما، ايمان دارد که زمان براي ديپلماسي همچنان وجود دارد و بايد بر دو شيوه يعني مذاکره و اعمال تحريم ها بر ايران،‌ متمرکز شويم. با وجود اين اوباما معتقد است زمان ديپلماسي نامحدود نيست.

شرمن که در مذکرات 1+5 با ايران در آغاز سال کنوني شرکت داشت، افزود: مذاکرات 1+5 با ايران، تلاشي بيهوده نبود، بلکه در زمينه شناخت مواضع طرف ديگر، پيشرفت هايي کسب کرديم.

وي ضمن اشاره به طرح شش ماده اي کوفي عنان براي حل بحران سوريه گفت: اين طرح همچنان بهترين الگو براي پايان دادن به بحران سوريه است و اساسي ترين سند براي پيش رفتن به سمت مرحله انتقالي به شمار مي‌رود و همچنان ارزشمند است و گروه هاي مخالف نيز به اين مسئله اذعان مي‌کنند. 

شرمن که هفته گذشته سفرهاي خارجي خود را به پکن و مسکو آغاز کرده بود، افزود: چيني ها ديدگاهي راهبردي به خاورميانه دارند. 

کفيل وزارت خارجه آمريکا در امور سياسي افزود: تلاش کردم چين را متقاعد کنم تا به عنوان عضو دائم در شوراي امنيت نقش خود را ايفا کند و حضوري فعال و مثبت در جامعه جهاني داشته باشد.  
به نوشته الشرق الاوسط، روسيه و چين تاکنون به قطعنامه هاي شوراي امنيت بر ضد سوريه راي نداده اند.
 
به نوشته الشرق الاوسط، گزينه اي که واشنگتن، لندن و ساير پايتخت هاي غربي، ترجيح مي‌دهند، تقويت مخالفان سوريه براي سرنگوني بشار اسد است. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار