انتقاد شديد شهروندان نيويورکي از پليس بدليل رفتارهاي نژادپرستانه و سختگيري به مسلمانان

انتقادات روزافزون از عمليات پليس نيويورک در خصوص نظارت بر مسلمانان اين شهر به بهانه مقابله با حملات تروريستي در حاليست که شهروندان نيويورک از رفتارهاي نژادپرستانه و خشونت آشکار اين نيرو نيز به ستوه آمده اند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي ، در حالي که انتقادات از عمليات پليس نيويورک در خصوص نظارت بر مسلمانان اين شهر به بهانه مقابله با حملات تروريستي در حال افزايش است يک مقام ارشد پليس نيويورک اعتراف کرد عمليات گسترده پليس اين شهر براي نظارت بر مسلمانان مقيم اين شهر به شناسايي و خنثي سازي هيچ طرح تروريستي منجر نشده است.
خبرنگار الجزيره انگليسي گفت شش ماه قبل افشا شد که پليس نيويورک در طرحي مخفيانه و خارج از چهارچوب وظايف قانوني خود به دقت مسلمانان و اتباع خارجي مقيم اين شهر را زير نظر دارد و با استفاده از تجهيزات و امکاناتي مانند دوربين ها همه رفتارها و تحرکات آنها را تحت نظر دارد. در چارچوب اين عمليات يک پايگاه داده درباره محل زندگي و کار مسلمانان نيويورک، محل خريد آنها، محل انجام فرائض مذهبي آنها و رستوران هاي محل رفت و آمد آنها مشخص شده است. مقامات ارشد پليس نيويورک پيش از اين تاکيد کرده بودند انجام اين عمليات براي تامين امنيت شهر ضروري است.
خبرنگار الجزيره گفت زماني که عمليات مخفي و غيرقانوني پليس نيويورک درباره مسلمانان ساکن اين شهر افشا شد مايکل بلومبرگ شهردار نيويورک و مقامات ارشد پليس نه تنها به علت انجام اين اقدام غيرقانوني عذرخواهي نکردند بلکه مدعي شدند براي اثبات برخي اتهامات اين عمليات انجام مي شود. اکنون مشخص شده که اتهامات عليه مسلمانان نيويورک بي اساس بوده است. معاون پليس نيويورک هم در دادگاهي اعتراف کرد هيچ کدام از عمليات پليس نيويورک به کشف و شناسايي طرح تروريستي توسط مسلمانان در اين شهر منجر نشده است.
براساس اين گزارش، مارتين استولر وکيل آمريکايي اعلام کرد درباره اقدام غيرقانوني پليس نيويورک عليه مسلمانان اين شهر پرونده اي تشکيل خواهد داد و اين مساله را در مجامع قضايي آمريکا پيگيري خواهد کرد.
در همين راستا نيز طبق يک نظرسنجي يک سوم ساکنان نيويورک اعتقاد به رفتارها و برخوردهاي نژادپرستانه پليس ان منطقه دارند.
 طبق نتايج  نظرسنجي که اخيرا روزنامه نيويورک تايمز انجام داده است ، از هر سه شهروند نيويورک يک نفر معتقد است که پليس اين شهر تفکرات نژادپرستانه دارد و يک نژاد را بر ديگر نژادها مقدم مي داند. 64 درصد مصاحبه شوندگان در اين نظرسنجي گفتند که جهت گيري هاي پليس نيويورک به نفع سفيدپوستان است. يک سوم مصاحبه شوندگان نيز گفتند که پليس در برخورد با آنها از زبان دشنام و سرزنش استفاده مي کند.
پليس نيويورک در سالهاي اخير قدرت و اختيارات گسترده اي يافته و طبق همين اختيارات ، عمليات ايست و بازرسي مردم را نيز افزايش داده است.طبق آمار موجود ، 85 درصد ايست و بازرسي هاي پليس  سياهپوست ها  و لاتين تبارها را هدف قرار داده  است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار