معاون وزیر راه و شهرسازی از ثبت 104 میلیون سفر برون شهری در جاده های کشور تا روز گذشته 31 شهریورماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد شهریار افندی زاده در نشستی خبری با بیان این مطلب بیان کرد: از این تعداد سفر 55 درصد با اتوبوس، 32 درصد به وسیله مینی بوس و 13 درصد با خودروهای شخصی صورت گرفته است.

وی با بیان این که پیش بینی می شود تا پایان تابستان سال جاری 145 میلیون جابه جایی جاده ای در کشور صورت می گیرد اضافه کرد: در حال حاضر 90 درصد جابه جایی های کشور در جاده ها صورت می گیرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور سطح خدمات و ایمنی و کاهش تصادفات را دو نگاه ویژه این سازمان برشمرد و گفت:‌افزایش رتبه بندی شرکت های حمل و نقل در راستای ایمنی و کاهش تصادفات از سال گذشته آغاز شد که در این میان تمامی شرکت ها موفق به دریافت رتبه پنج شدند.

وی با اشاره به این که در سال جاری نیز شرکت هایی که موفق به رتبه های 3 و 4 شوند معرفی خواهند شد، افزود: مسافران می توانند با اطلاع از این رتبه بندی در انتخاب بهترین و ایمن ترین شرکت های مسافربری اقدام کنند.

افندی زاده بیشترین تصادفات را مرتبط با سفرهای کوتاه مدت دانست و خاطرنشان کرد: بهترین مدت سفر پنج روز است و این فرهنگ باید در مردم نهادینه شود.

وی بیشترین سفرهای تابستانی را مربوط به 28 مردادماه پیش از عید فطر و 26 مردادماه که پنج شنبه بوده است عنوان کرد و گفت: ایمنی مقوله مهمی است که تنها در سال 84 در حمل و نقل جاده ای 27 هزار نفر از هم وطنان جان خود را از دست دادند و اگر سالی 10 درصد افزایش را درنظر بگیریم در سال جاری باید 50 هزار تلفات جاده ای در کشور رخ می داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد‌: با افزایش سالی یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو به ناوگان حمل و نقل و اضافه شدن 1500 کیلومتر به مجموع راه های کشور 30 درصد کاهش سوانح رانندگی را در کشور شاهد بوده ایم.

وی با بیان این که تلفات جاده ای در سال گذشته 5/14 درصد کاهش داشته است اظهار داشت: خواب آلودگی و خستگی جزو مهم ترین علت های تصادفات جاده ای بوده است که با برنامه ریزی های صورت گرفته به دنبال به صفر رساندن آن در ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم که در این راستا با شرکت های خاطی برخورد می شود.

افندی زاده اطلاع رسانی رسانه ها را یکی از مهم ترین عوامل کاهش تصادفات و اطلاع مردم از قوانین دانست و بیان کرد: فرهنگ سازی برای استفاده از مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی از دیگر عواملی است که اگر مردم به استفاده از آن ها اقدام کنند تا اندازه قابل توجهی از تصادفات جاده ای کاسته می شود./س

برچسب ها: معاون ، وزیر ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.