عضو كميسيون امنيت ملي مجلس:

بان‌كي‌مون به تهران سفر مي‌كند/ تنزل سطح اجلاس عدم تعهد؛ حربه جديد غرب

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: كشورهاي غربي با تلاش براي جلوگيري از سفر دبير كل سازمان ملل متحد به تهران به‌دنبال انزواي ايران در عرصه مبادلات جهاني هستند.

احمد شوهاني نماينده مردم ايلام در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه دبير كل سازمان ملل براي حضور در اجلاس كشورهاي عضو جنبش عدم متعهد به تهران سفر خواهد كرد، گفت: حضور بان‌كي‌مون بعنوان دبير كل سازمان ملل متحد در نشست جنبش عدم تعهد از اهميت بالايي برخوردار است چرا كه وي در اين سفر با واقعيت‌هاي بسياري درخصوص نظام ناسالم حاكم بر جهان روبرو خواهد شد.

وي در ادامه با بيان اينكه برخي از قدرتهاي غربي تلاش مي‌كنند تا از سفر دبير كل سازمان ملل متحد به تهران جلوگيري كنند، افزود: سران كشورهاي غربي با تلاش براي جلوگيري از سفر دبير كل سازمان ملل به تهران به دنبال تنزل سطح اجلاس عدم تعهد‌ند تا بتوانند ايران را در جهان منزوي نشان دهند.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان خاطرنشان كرد:‌ برگزاري شانزدهمين نشست كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران، شكست بزرگي براي آمريكا و همپيمانانش به حساب مي‌آيد چرا كه اعضاي جنبش عدم تعهد به دنبال محو يك‌جانبه‌گرايي در نظام سياسي حاكم بر جهان بوده و خواستار حضور همه كشورها در مديريت نظام جهاني هستند.

  انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار