مشهد/

گمرک مشهد پايانه تخصصي صادرات و واردات می شود

با هماهنگي گمرک خراسان رضوي و با پيشنهاد اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي گمرک مشهد در آيندهاي نزديک پايانه تخصصي صادرات و واردات سنگهاي قيمتي و نيمه قيمتي ميشود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد سيد جواد موسوي معاون صنايع دستي خراسان رضوی بااعلام اين خبر گفت: در نشست با معاونان اداره کل گمرکات استان که با هدف بررسي مشکلات و معضلات حوزه صادرات صنايع دستي صورت گرفت، تصميماتي در خصوص حل مشکلات صادرات صنايع دستي اتخاذ شد.

وي افزود: از تصميمات مهم اين جلسه برگزاري دوره آموزشي ارزيابان گمرک براي آشنايي با صنايع دستي توسط معاونت صنايع دستي استان و همچنين برگزاري دوره آموزشي توليدکنندگان و صادرکنندگان صنايع دستي براي آشنايي با قوانين گمرکي توسط گمرکات استان است.

موسوی با اشاره به وجود بيشترين واحدهاي تراش سنگهاي قيمتي و نيمه قيمتي کشور در مشهد گفت: در اين جلسه با توجه به حضور بيش از ۴۵۰واحد تراش سنگهاي قيمتي و نيمه قيمتي در استان و اشتغال بيش از ۱۵۰۰نفر در اين رشته به اداره کل گمرک خراسان رضوي پيشنهاد شد تا گمرک مشهد به عنوان پايانه تخصصي صادرات و واردات سنگهاي قيمتي و نيمه قيمتي تعيين شود که اين پيشنهاد مورد استقبال اداره کل گمرک خراسان رضوي نيز قرار گرفت.

وي افزود: در صورت تحقق اين امر و انجام مراحل مقدماتي بسياري از مشکلات موجود بر سر راه صادرات سنگهاي قيمتي و نيمه قيمتي برطرف خواهد شد.

موسوي اظهار کرد: از ديگر نتايج اين نشست معرفي و ارائه صادرات چمداني محصولات صنايع دستي به صورت خود اظهاري و ارائه آمار آن به معاونت صنايع دستي و بررسي امکان افزايش کد تعرفه براي کالاهاي صادراتي صنايع دستي استان توسط گمرک است.


برچسب ها: گمرک ، مشهد ، پایانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mani hajepur
۲۲:۴۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
salam
moafe maliate ham darnazar gerefte mishavad