مدیر مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات کشور گفت: تا کنون حدود 900 هزار کالا کد ملی دریافت کرده اند و در ایران کد ثبت شده اند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد احمد غلامزاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه السیت اظهار داشت: ایران کد به دنبال این است که تمامی کالاها و خدمات موجود در کشور را در یک بانک اطلاعاتی ثبت و تمامی این خدمات را شناسنامه دار کند.

وی افزود: تا کنون حدود 900هزار کالا کد ملی دریافت کرده اند که این به معنای شناسنامه دار شدن 900هزار کالا است و به صورت فارسی و انگلیسی از طریق سایت iranco.ir قابل دسترسی است و 140 دستگاه کوچک و بزرگ از این اطلاعات استفاده می کنند.

وی ادامه داد: بیشترین کد ثبت شده متعلق به مواد غذایی است که برای حدود 250هزار کالا کد صادر شده است.

وی بیان داشت: یکی از تکنولوژی های جدیدی که می توان از طریق آن اطلاعات لازم در مورد کالاها و خدمات را به دست آورد استفاده از موبایل است بدین صورت که بارکدی بر روی کالاها زده می شود که پس از گرفتن عکس از طریق موبایل از این کالاها، کاتالوگ کالا بر روی موبایل ارسال می شود.

وی گفت: برای ثبت کالاها یکسری الزامات قانونی نیز وجود دارد به طوریکه اگر کالایی بخواهد وارد کشور شود و یا اگر کالایی بخواهد نشان استاندارد دریافت کند باید در ایران کد ثبت شود و این امر باعث می شود از ورود کالاهای بدون کیفیت به بازار جلوگیری شود که به این امر فرایند مدیریت کیفیت واردات گفته می شود./س


برچسب ها: ثبت ، هزار ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.