يونان جزیره رویاهایش را به خاطر بی‌پولی فروخت +عکس

این منطقه به جزیره رویاها مشهور است و ساختمانهای سفیدرنگ و ساحل شنی آن یکی از جاذبه های مهم یونان در دعوت گردشگران محسوب می شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، دولت یونان از یک سو موظف به اجرای طرح های ریاضتی اتحادیه اروپایی است و از سوی دیگر با نارضایتی شهروندان خود مواجه است، در چنین شرایطی دولت این کشور دست به انجام آخرین راه حل ها زده است یعنی فروش خاک.

اگرچه تا چندی پیش حضور گردشگران باعث حرکت هرچند کند چرخه اقتصاد این کشور می شد اما و گردشگران آلمانی و انگلیسی بیش از دیگر کشورها به یونان سفر می کردند اما بر اساس اعلام گزارش انجمن ملی گردشگری یونان، تعداد این گردشگران در سه ماهه اول امسال به شدت کاهش یافته است چراکه رکود و درگیری های خشونت آمیز خیابانی ، گردشگری این کشور را به زانو در آورده است.

بر اساس گزارش های رسمی، بحران اقتصادی در یونان تاکنون موجب تعطیلی و بسته شدن بیش از 95 هتل و نیز فروش تعدادی جزیره در این کشور شده است و بر این اساس، 18 هتل در آتن پایتخت یونان و 80 هتل در کل کشور، فعالیت های خود را متوقف کرده اند.



آخرین تلاش یونان به منظور راه اندازی موتور اقتصاد این کشور، فروختن برخی از جزیره های خصوصی بسیار زیبا و معروف این کشور است که روزی پذیرای هزاران گردشگر است. به عنوان مثال جزیره اوس در جنوب شرق این کشور که یکی از مشهورترین سواحل این کشور محسوب می شود و 500 هکتار مساحت دارد، طی هفته های اخیر به مبلغ شش میلیون و 900 هزار یورو به فروش گذاشته شده است.

این منطقه به جزیره رویاها مشهور است و ساختمانهای سفیدرنگ و ساحل شنی آن یکی از جاذبه های مهم یونان در دعوت گردشگران محسوب می شد.



همچنین جزیره دیگری نیز به مساحت 260 هکتار که بدلیل نزدیکی به آتن پایتخت یونان از موقعیت گردشگری خوبی برخوردار است، به مبلغ 150 میلیون یورو به فروش گذاشته شده است.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار