معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایران گفت : مردمی بودن بارزترین خصیصه صنایع دستی كشورمان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ محمد حسن صالحی مرام ، دیروز در مراسم گشایش نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران در اردبیل افزود : صد درصد كارهای مربوط به صنایع دستی در ایران توسط مردم انجام می شود و برعهده بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینكه زنان ایرانی 60 درصد كارهای مربوط به صنایع دستی كشورمان را بر عهده دارند این موضوع را دیگر ویژگی مهم این حوزه دانست.

صالحی اقتصاد صنایع دستی ایران را داخلی محور توصیف و گفت: 94 درصد از آثار مربوط به صنایع دستی در كشورمان در درون ایران تولید می شود و این نیز یكی دیگر از خصیصه های منحصر به فرد این صنعت است.

معاون صنایع دستی كشورمان افزود: صنایع دستی ایران تمام شاخصه های اصلی و فرعی اقتصاد مقاومتی را كه از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است دارا است.

وی گفت : هرچند در چند سال اخیر توجه خاصی به احیا و گسترش صنایع دستی در ایران شده است اما هنوز با سقف مطلوب در این ارتباط فاصله زیادی داریم به گونه ای كه باوجود فعال بودن 362 نوع حرفه مرتبط با صنایع دستی ، ایران فقط سالانه 500 میلیون دلار در این حوزه صادرات دارد.

صالحی مرام با اشاره به اینكه صادرات صنایع دستی ، ظرفیت خوبی برای شناساندن توانایی های كشورمان در حوزه صنایع دستی به مردم دنیاست افزود: 50 باب فروشگاه به شكل یكدست مخصوص صنایع دستی ایران در شهرهای گوناگون و مهم جهان دایر می شود.

نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران دیروز با حضور جمعی از مسوولان كشوری و استانی در مكان مجتمع تجاری شوراسنتر اردبیل گشایش یافت./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.