زنجان/

كنترل 670 هزار خودروی سنگین و نیمه سنگین در 103 مركز مكانیزه معاینه فنی كشور

پارسال 670 هزار خودروی سنگین و نیمه سنگین در 103 مركز مكانیزه معاینه فنی كشور كنترل شدند كه 10 درصد آنها حایز شرایط دریافت كارت معاینه فنی نبودند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان سرپرست دفتر ایمنی و ترافیك سازمان حمل و نقل جاده ای كشوردر مراسم بهره برداری از قرارگاه پلیس راه استان زنجان، پلیس راه را دارای نقش مهمی در كنترل جاده ها و عبور و مرور دانست و گفت: پلیس راه از طریق گشت در جاده ها با نیروهای سیار و نامحسوس، حضور در قرارگاه ها و پاسگاه های به صورت هوشمند در تلاش برای ارتقای ایمنی جاده ها است.

عبدوس به نصب 200 دوربین ثبت تخلف در جاده ها برای كنترل عبور و مرور وسایط نقلیه عمومی اشاره کرد وافزود: در حال حاضر نصب 150 دوربین كنترل نامحسوس هوشمند در جاده ها در دستور كار قرار دارد.

وی با بیان اینكه از تردد كامیونت ها و وسایط نقلیه عمومی كه كارت كنترل فنی نداشته باشند، جلوگیری می شود، یادآورشد: پارسال 10 درصد خودروهای سنگین و نیمه سنگینی كه فاقد سلامت لازم برای دریافت كارت بودند پس از رفع نواقص فنی، این كارت را دریافت كردند.

سرپرست دفتر ایمنی و ترافیك سازمان حمل و نقل جاده ای كشورنظارت بر عملكرد شركت ها و حمل و نقل عمومی را از وظایف این سازمان دانست و خاطر نشان كرد: نظارت بر سلامت و صحت ناوگان علاوه بر رانندگان و رسیدگی به تخلفات آنان و شركت ها از جمله وظایف این سازمان محسوب می شود./س

برچسب ها: کنترل ، خودرو ، سنگین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.