رودهن/

حضور سران كشورهای غیرمتعهدها، برگ برنده دستگاه دیپلماسی است

فرماندار شهرستان دماوند گفت: حضور كشورهای غیرمتعهدها در عالی ترین سطوح، خنثی كننده توطئه های شوم دشمنان نظام و برگ برنده دستگاه دیپلماسی است.

'علیرضا قاسمی فرزاد' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران، اظهار داشت: این اجلاس پس از مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بزرگترین اجلاس بین المللی است كه حدود 120 كشور دنیا در آن عضویت دارند.

وی خاطرنشان كرد: اعضای این اجلاس متشكل از كشورهایی هستند كه هیچ تعهدی نسبت به دولت های سلطه گر ندارند و تمایل دارند تا به عنوان كشورهای مستقل، حاكمیت بر سرنوشت خویش داشته باشند.

فرماندار دماوند تصریح كرد: جایگاه این نهاد در دنیا جایگاه برجسته ای است كه كشورهای عضو با رویكرد خاص خودشان، حركتی كاملا مشخص نسبت به دول استعماری و امپریالیستی دارند.

وی گفت: ریاست این سازمان هر سه سال یك بار به كشورهای میزبان واگذار می شود و این برای نخستین بار است كه ایران اسلامی مسؤولیت این نهاد بزرگ بین المللی را بر عهده می گیرد.

قاسمی فرزاد با اشاره به هجمه های تبلیغاتی دشمنان نظام و تلاش آنان مبنی بر منزوی جلوه دادن ایران، تاكید كرد: ریاست ایران اسلامی بر این سازمان و حضور اكثریت كشورهای عضو در عالی ترین سطوح در تهران، به نوعی خنثی كننده های توطئه های دشمنان است.

وی ادامه داد: طی ماه ها و روزهای گذشته شاهد آن بودیم كه دول استكباری و در راس آنها آمریكای جنایتكار و اسرائیل غاصب، در جهت ممانعت از حضور سران كشورها در این كنفرانس حتی در سطوح كارشناسان و وزرای امور خارجه تلاش فراوانی از خود نشان دادند و لذا این حضور پر رنگ اعضا جنبش عدم تعهد، خود برگ برنده ای برای دستگاه دیپلماسی است.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند خاطرنشان كرد: علاوه بر آن، با سفر مسؤولان عالی رتبه كشورهای عضو به ایران و مشاهده فضای عمومی حاكم بر جامعه، خودبخود بسیاری از تبلیغات سوء كشورهای غربی در مورد نظام خنثی می شود.

وی گفت: مستكبران با ترسیم فضای مسمومی از شرایط ایران تحت فشار تحریم ها، سیمایی عقب مانده، نا امن و توسعه نیافته از كشور در اذهان عمومی جهان ارائه داده اند، اما حضور سران غیرمتعهدها در ایران ضمن رو كردن دست معاندان، توطئه های شوم آنان را نقش بر آب خواهد كرد.

فرماندار دماوند تصریح كرد: از آنجایی كه تامین قسمت عمده هزینه های برگزاری اجلاس بر عهده میهمانان است، ایران با برخورداری از شرایط میزبانی می تواند به شناساندن كشور به شركت كنندگان و خبرنگاران و كسب منافع اقتصادی بپردازد.

وی افزود: مسلما بازدیدكنندگان خود به عنوان مبلغان صنعت توریسم كشور خواهند بود و مجددا در آینده ای نزدیك، افراد دیگری برای دیدار از جای جای میهن عزیز اسلامی به ایران سفر خواهند نمود.

قاسمی فرزاد در خاتمه ابراز امیدواری كرد با همكاری و هماهنگی آحاد جامعه، مسؤولان و دستگاه های مختلف امنیتی، انتظامی، اجرایی و . . . میزبان شایسته ای برای شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهدها باشیم.

شانزدهمین اجلاس سران كشورهای غیرمتعهدها روز نهم و دهم شهریور ماه در تهران برگزار می شود./س

.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.