از اسپايدركم تا دوربين پرنده

با سازندگان هليكوپتر دربي+عکس

پرنده عجيب و غريبي كه در روز دربي نگاه ها را به خود جلب كرده بود،دوربين پرنده اي است ساخت ايران عزيز.

با سازندگان هليكوپتر دربي+عکس

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از  فوتبال آنلاين، فصل قبل بود كه ورزشگاه بزرگ آزادي صاحب يك اسپايدر كم شد.

 پس از حاشيه هاي فراوان اسپايدر كم آزادي شروع به تنيدن تار در آسمان اين ورزشگاه كرد. بازي اول  داربي پايتخت بود كه صحنه هاي  خوبي پخش نشد و كسي طرز كار  اين دوربين را به خوبي نمي دانست. اكثر تصاوير پخش شده با تكان شديد همراه بودند و يا آنقدر دوربين پايين مي آمد كه گاهي اوقات توپ به آن اصابت مي كرد.

  اما ما در ذهن خود گفتيم خوب تازه اول كار است و با گذشت زمان بهتر ميشود. اما اشتباه فكر مي كرديم چون در هر بازي كه برگزار مي شد ما فقط حركت دوربين از شمال به جنوب و از شرق به غرب ورزشگاه را ميديديم نه تصويرش را.كه بعد ها متوجه شديم دوره ي بدنسازي قبل از استفاده از اين تكنولوژي در حال انجام است.

مسئولان ورزشگاه آزادی حتی کابل های نگهدارنده اسپایدرکم را هم از ورزشگاه آزادی خارج کردند تا مشخص بشود كه عمر عنكبوت آزادي پايان يافته است. ازجمله دلایلی که باعث جمع شدن اسپایدرکم از ورزشگاه آزادی شده هزینه بالا و ناتوانی در کنترل صحیح این دوربین بوده است.

دوربين پرنده

اما بعد از چند هفته و در دربي 75 ورزشگاه آزادي،همه شاهد يك دوربين پرنده بودند كه در حال گرفتن تصاوير هوايي از بازي استقلال و پرسپوليس بود.پرنده اي كه جايگزين عنكبوت شده است.وقتي تصاوير ضبط شده را از تلوزيون نگاه كرديم متوجه شديم كه اين دوربين قابليت بيشتري نسبت به اسپايدركم دارد. چون مي تواند بدون محدوديت همه جاي ورزشگاه پرواز كند و تصاوير را به صورت زنده نشان دهد.

نكته جالب توجه اينجاست كه اين دوربين ساخت كشور خودمان است.آقاي تدين يکي از مخترعان اين دوربين در گفت و گويي با ايمان نوروزي خبرنگار فوتبال آنلاين توضيحاتي را ارائه كرده است:

 كليه مراحل ساخت اين دوربين در ايران انجام شده و قرار است با تغييراتي كه بر روي آن انجام مي دهيم بتواند تصاوير با كفيت بالاتر و صحنه هاي زيباتري را براي مخاطبان به نمايش بگذارد.

 وي در خصوص چگونگي ضبط تصاوير اين دوربين پرنده گفت:طوري برنامه ريزي شده كه قابليت ضبط برنامه و پخش به صورت آنلاين را دارد.اين دوربين براي اولين بار در بازي دربي استفاده شده  و شايد هنوز به طور كامل نتوانسته توانايي هاي خود را نشان دهد.

تدين در خصوص هزينه ساخت دوربين پرنده گفت: هزينه ساخت اين دوربين يك صدم هزينه اسپايدر كم است. 2 ميليارد تومان هزينه اسپايدر كم مي باشد و ساخت اين دوربين 20 ميليون تومان هزينه داشته است.ما در حال رايزني هستيم تا بتوانيم در همه ورزشگاه ها از اين دوربين پرنده استفاده كنيم.

   هزينه كمتر اين دوربين، قابليت حركت آزادانه،رفع مشكلاتي نظير برخورد توپ با اسپايدركم و از همه مهمتر توليد آن در داخل كشور كه باعث صرفه جويي ارزي نيز مي شود،از جمله دلايلي هستند كه مسولين را ملزم به توجه هر چه بيشتر به اين تكنولوژي و گروه ساخت آن مي كند.
برچسب ها: هلی کوپتر ، دربی ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۱
دستشون درد نکنه
گوینده بازی گفت : بچه های صداوسیمای مشهد اینو درست کردن.
موفق باشین
آخرین اخبار