وزیر امور خارجه اریتره در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

موفقیت در حل بحران سوریه دور از ذهن نیست

وزیر امور خارجه اریتره گفت: جانشین نماینده ویژه سازمان ملل با دنبال کردن سیاست‌های ایران می‌تواند در حل بحران سوریه موفق باشد.

عثمان صالح محمد در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران مستقر در اجلاس نم، با اشاره به نقش اخضر ابراهیمی در حل بحران سوریه اظهار داشت :اگر جانشین نماینده ویژه سازمان ملل بتواند با دنبال کردن سیاست های  ایران به بررسی مسائل سوریه بپردازد احتمال موفقیت در حل بحران سوریه دور از ذهن نخواهد بود.

وی با اشاره به بازدید روسای جمهور کشورهای غیر متعهد از نیروهای هسته ای تصریح کرد: روسای جمهور کشورهای غیر متعهد با بازدید از نیروگاه های هسته ای می توانند به حسن نیت ایران در فعالیت های اتمی پی ببرند و ایران را به عنوان کشوری بشناسند که آماده انتقال فناوری و دانش هسته ای خود به سایر اعضای جنبش عدم تعهد است.

صالح اجلاس غیر متعهد ها را زمینه ساز تثبیت نقش فعال تهران در برقراری توان جهانی جدید دانست و عنوان کرد: ایران می تواند از ظرفیت اجلاس برای حل بحران سوریه استفاده کند .

وزیر امور خارجه اریتره خاطر نشان کرد: اجلاس جنبش عدم تعهد ارتقای روز افزون جایگاه ایران و گسترش فضای اتحاد و همکاری دولت های مستقلی است که خواهان رهایی از سلطه و مقابله با تجاوزات و تهدیدات هستند.

انتهای پیام/پ2
برچسب ها: سوریه ، بحران ، اریتره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار