یك كارشناس مسایل سیاسی گفت: ریاست سه ساله ایران بر كشورهای عضو جنبش غیر متعهد می تواند، ساختار فعلی سازمان ملل را تغییر دهد و آن را به سازمانی كارا تبدیل كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

'محمد كرمی راد'گفت: ریاست ایران بر این جنبش را فرصتی بسیار مغتنم در جهت تغییر ساختار سازمان ملل خواند و گفت: از سوی دیگر، این اجلاس به میزبانی ایران در حالی برگزار می شود كه به زعم اكثر كارشناسان جهان، تو دهانی محكمی بر دهان آمریكا و ایادی آن است.

كرمی راد با اشاره به راه انداختن تبلیغات مسموم سران استكبار مبنی بر منزوی بودن كشورمان در شرایط كنونی، افزود: حضور 120 كشور عضو جنبش و شخصیتهای مشهور جهان در این اجلاس به جهانیان ثابت كرد نه تنها ایران كشوری منزوی نیست، بلكه بسیاری از كشورها برخلاف خواسته آمریكا، سیاست آن را قبول دارند و این مهم را با حضور خود در اجلاس تهران به اثبات رساندند.

این كارشناس سیاسی اظهار داشت: حتی گفته می شود در اجلاس تهران نسبت به دوره های گذشته، شخصیتهای سیاسی بیشتری از سراسر جهان حضور یافته اند كه در تاریخ برگزاری دوره های پیشین این اجلاس بی سابقه بوده كه این امر یك امتیاز ویژه برای كشورمان است.

وی گفت: به علاوه ، میزبانی ایران در این اجلاس از سانسورهای سابق غول رسانه ای غرب علیه كشورمان جلوگیری می كند، چرا كه اغلب شخصیتهای سیاسی جهان مانند آقای بان كی مون، دبیر كل سازمان ملل از نزدیك با پیشرفتها، صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای، توسعه اقتصادی، اجتماعی و ... كشورمان از نزدیك آشنا می شوند./س

برچسب ها: ملل ، ایران ، جنبش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.