اردبیل/

تولید الکتریسیته از طریق زباله در ‌اردبیل اجرایی می‌شود‌

معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: تولید الکتریسیته از طریق زباله در این استان اجرایی می‌شود‌.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ ایرج بیگدلو افزود: برای نخستین بار سد زیر‌زمینی در گرمی و همچنین تولید برق از طریق نیروگاه بادی اجرایی شده و مردم استان از این امکانات و زیر‌ساخت‌ها استفاده می‌کنند.

وی گفت:‌ در کنار آن قرار است برای نخستین بار در استان تولید الکتریسیته از طریق زباله صورت گیرد که رایزنی‌هایی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

معاون عمرانی استاندار اردبیل در ادامه افزود: در شهرستان اردبیل 36 طرح شهری و 30 طرح روستایی، بیله‌سوار 9 طرح شهری و 9 طرح روستایی، پارس‌آباد 16 طرح شهری و 20 طرح روستایی، خلخال 11 طرح شهری و 24 طرح روستایی و سرعین نیز 10 طرح شهری و هفت طرح روستایی در این ایام آماده بهره‌برداری شد.

بیگدلو گفت: در شهرستان کوثر نیز به مبارکی ایام هفته دولت 9طرح شهری و 11 طرح روستایی، در گرمی شش طرح شهری و 21 طرح روستایی، در مشگین‌شهر هفت طرح شهری و 33 طرح روستایی و در نمین نیز 12 طرح شهری و 16طرح روستایی و همچنین در نیر پنج طرح شهری و 15 طرح روستایی به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه به طرحهای مهر ماندگار نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب شهرت دولت به پر‌کاری را یادآور شدند ما نیز با تمام توان سعی داریم در سال آخر عمر شورا بهترین و بیشترین فعالیت‌ها را به سرانجام رسانده و تقدیم مردم کنیم.

معاون عمرانی استاندار اردبیل تعداد طرحهای مهر ماندگار را 10 طرح اعلام کرد و گفت:‌ در ابتدا 14 طرح مهر ماندگار برای استان مصوب شده بود که با پیگیری استاندار اردبیل به 26 مو‌رد و سپس به 101 مورد افزایش یافت./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.