اردبیل/ مشاور وزیر کشور؛

تدوین طرح تحول اجتماعی ‌در قالب یک لایحه برای تقدیم به مجلس‌

مشاور وزیر کشور و مسئول سازمان‌های مردم‌نهاد وزارت کشور از تدوین طرح تحول اجتماعی ‌در قالب یک لایحه برای تقدیم به مجلس‌‌ خبر داد و گفت: هم اکنون 17 هزار سازمان مردم نهاد در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ داود امینی  در اردبیل افزود: وزارت کشور در سطح ملی و استانداری‌ها و فرمانداری‌ها موظف به صدور مجوز برای سازمان‌های مردم نهاد هستند.

وی گفت: این سازمان‌ها در حوزه‌های مختلف، فرهنگی، اجتماعی، خیریه، سلامت، اعتیاد و همچنین عرصه‌های جهادی مجوز دریافت کرده و فعالیت می‌کنند.

مشاور وزیر کشور افزود: بیشترین فراوانی در صدور مجوز مربوط به مجموعه‌های خیریه اعم از خیرین سلامت و خیرین اجتماعی است.

امینی همچنین در خصوص ابزارهای نظارتی گفت:‌ ما برای تقویت ابزارهای نظارتی در استان‌ها و شهرستان‌ها با ایجاد شبکه‌های سازمان مردم‌نهاد سعی می‌کنیم در موضوعات مشترک خود آنها را در این موضوع دخالت دهیم تا با شکل‌گیری شبکه‌های کار‌آمد بتوانند بر عملکرد‌ها نیز نظارت داشته باشند.

وی افزود: امیدواریم با هدف یکپارچه‌سازی سیاست‌گذاری‌ها در این مورد و صدور مجوز‌ها این طرح با گستردگی و شاخصه متمایز به سرعت در مجلس تصویب شده و برای اجرا ابلاغ شود.

مسئول سازمان‌های مردم‌نهاد وزارت کشور در ادامه همچنین از تدوین طرح تحول اجتماعی و ارائه آن به دولت در قالب یک لایحه برای تقدیم به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت:‌ این طرح در مرکز امور اجتماعی و فرهنگی و همچنین شورای اجتماعی کشور مصوب شده است./س 

برچسب ها: اردبیل ، تدوین ، طرح ، تحول ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.