معاون اول رئيس جمهور سريلانكا:

كشورهاي جنبش عدم تعهد بايد به دنبال تغييرساختار اقتصادي جهان باشند

معاون اول رئيس جمهور سريلانكا گفت: كشورهاي عضو عدم تعهد مي‌توانند با تغيير ساختار اقتصادي جهان موانع و چالش هاي پيش روي خود را كاهش دهند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، مستقر در اجلاس نم ماهيندا راجاپاك‌سا معاون اول رئيس جمهور سريلانكا ضمن تبريك به دو كشور سيجي و آذربيايجان براي عضويت خود در كشورهاي عضو عدم تعهد اظهار داشت: عضويت اين دو كشور به معناي عمق اقدامات جنبش عدم تعهد است و از سوي ديگر به معناي همبستگي پايدار و اهداف مشترك اين اعضا بوده و بايد اين مسئله را در نظر بگيريم كه ما اكنون در زمان چالش برانگيزي به سر مي‌بريم در نتيجه بايد از طريق همكاري‌هاي دو سويه اين موانع را از سر راه خود برداريم.

وي ادامه داد: وضعيت و شرايط كشورهاي خاورميانه بسيار نگران كننده است و بايد براي حل بحران‌هاي موجود در خاورميانه  تصميمات جدي و اقدامات عملي تري را دنبال كنيم.

معاون اول رئيس جمهور سريلانكا گفت: كشور ما مشتاقانه در انتظار ارائه و ادامه بحث هاي دوجانبه اي است كه در طي آن بتواند منابع خود را كه در حال نابودي است حفظ كند.

پاك‌سا با توجه به اينكه كشور سريلانكا بايد يك مدل جديد توسعه در ارتباط با نيازهاي ملت خود را داشته باشد تصريح كرد:  در كشور ما تاحدود زيادي منازعات و بحران ها پايان يافته است و ما توانسته ايم مسائلي چون بيكاري، تورم را كاهش داده و به روستاهاي خود رسيدگي هاي لازم را انجام دهيم و از سوي ديگر به وضعيت امنيت غذايي خود بهبود بخشيم.

وي عنوان كرد: ولي بايد گفته شود كه هنوز كشور ما در مشكلات زيادي به سر مي برد و بحران هاي حاكم ميان ملت هاي ما باعث شده تا در مركز بسياري از مسائل جبران ناپذير قرار بگيريم.

وي با اشاره به بي اهميتي برخي از رئساي جهاني در وظايف خودشان افزود: بي مسئوليتي برخي از روساي بين المللي منجر شده كه سريلانكا اميدي به حل بحران‌هاي موجود در ميان ملت خود نداشته باشند و غرب نيز به خيال خام خود با ارائه راهكارها و پيشنهاداتش مي تواند مشكلات ما را پايان دهد در حالي كه اصلا به اين شكل نيست.

وي درپايان با تأكيد براينكه كشورهاي عضو عدم تعهد بايد با همكاري و تعامل يكديگر ساختار مالي دنيا را تغيير دهند خاطرنشان كرد: درحال حاضر چالش‌هاي بسيار زيادي را پيش رو داريم و متأسفانه قدرت‌ها و سرمايه‌هاي زيادي تحت سلطه غرب و رژيم صهيونيستي درآمده است.

"انتهاي پيام"/پ3
برچسب ها: تغییر ، ساختار ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار