عضو شوراي عالي حکام در اجلاس سران عدم تعهد مطرح کرد

مسئله فلسطین و عقب‌نشینی رژیم اشغالگر قدس یکی از دغدغه‌های عدم‌تعهد

عضو شوراي عالي حکام گفت: مسئله فلسطين و عقب نشيني رژيم اشغالگر قدس يکي از موارد مهم جنبش عدم تعهد است که ما بر آن تاکيد مي کنيم.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران مستقر در اجلاس نم؛ شيخ سعود بن رشيد عضو شوراي عالي حکام ضمن تشکر از ميزباني جمهوري اسلامي ايران در اين اجلاس گفت: ما خواهان تثبيت روابط دو جانبه ميان ايران و امارات در چارچوب تثبيت شعار و هدف سلح دائم جهاني هستيم که اين موضوع يکي از مسائل ضروري در اجلاس نم است.

وی تصریح کرد: ما به دنبال سهیم شدن جنبش عدم تعهد در صلح جهاني هستیم و آمادگي خود را براي همکاري در ايجاد صلح پايدار در چارچوب قوانين جهاني اعلام می کنيم .

عضو شوراي عالي حکام تاکيد کرد: ما کشورهاي عضو عدم تعهد به دنبال حل بحران منطقه و جهان و چالش هاي اقتصادي و مبارزه با بحران اجتماعي در جهان هستيم و بر حفظ امنيت جهاني تاکيد مي کنيم.

وي افزود: صلح و امنيت پايدار در جهان از طريق تعهد به اصول جنبش عدم تعهد و احترام به حاکميت ملي و عدم دخالت در امور کشورها امکان پذير خواهد بود و اين موارد از اهداف جنبش عدم تعهد است.
 
شيخ سعود بن رشيد تصريح کرد: مسئله فلسطين و عقب نشيني رژيم اشغالگر قدس يکي از موارد مهم جنبش عدم تعهد است که ما بر آن تاکيد مي کنيم.

وي افزود: حفظ منافع همه کشورها براساس اصول و اهداف جنبش هدف اجلاس نم است  و بايد در فلسطين دولتي فلسطيني ايجاد شود.

عضو شوراي عالي حکام با اشاره به مسئله حقوق بشر افزود: همکاري ميان اعضاي جنبش عدم تعهد سبب ايجاد عدالت و انجام تعهدات اين جنبش است.
 
انتهای پیام/پ2

برچسب ها: اجلاس ، فلسطین ، صلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار