معاون رئیس جمهور زامبیا در اجلاس عدم تعهد؛

سازمان ملل ساختاری ناکارآمدی دارد

معاون رئیس جمهور زامبیا با بیان اینکه سازمان ملل ساختاری بسیار ناکارآمد دارد گفت: جنبش عدم تعهد برای اینکه بخواهد فشار بیشتری برای اصلاح این ساختار به جامعه جهانی بیاورد باید دبیرخانه برای فعالیت کشورهای عضو این سازمان ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران مستقر در اجلاس نم؛ گای آل اسکات، معاون رئیس جمهور زامبیا در اجلاس سران جنبش عدم تعهد اظهار داشت: زامبیا سالها پیش با همکاری یوگسلاوی اجلاس عدم تعهد را برگزار کرده است، زامبیا پایگاه جنبش های آزادیخواهانه در آفریقا است و بسیاری از رهبران آزادیخواه آفریقا دوران تبعید خود را در این سرزمین گذرانیده اند.

وی تصریح کرد: زامبیا همواره از جنبش های آزادیخواهانه حمایت می کند و ما در این راه افراد زیادی را از دست داده ایم و مشکلات زیادی را متحمل شده ایم اما هیچ گاه نظر خود را در خصوص آزادی و صلح عوض نکرده ایم.

معاون رئیس جمهور زامبیا با اشاره به مشکلات موجود در سازمان ملل متحد گفت: بان کی مون نماینده هیچ کشوری نیست بلکه نماینده کسانی است که حقوق وی را می دهند، اکثر اظهارنظرات ایشان محافظه کارانه بود.

معاون رئیس جمهور زامبیا با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار سازمان ملل گفت: با ساختار موجود سازمان ملل نمی توان هیچ کاری از پیش برد.

وی با بیان اینکه سازمان ملل ساختاری بسیار ناکارآمد دارد تاکید کرد:  جنبش عدم تعهد برای اینکه بخواهد فشار بیشتری برای اصلاح این ساختار به جامعه جهانی بیاورد باید دبیرخانه برای  فعالیت کشورهای عضو این سازمان ایجاد کند.
 
انتهای پیام/پ2
برچسب ها: نم ، اجلاس ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار