فرستاده رئيس جمهور كنگو در نشست اجلاس نم؛

كنگو شاهد پيدايش روابط نوين راهبردي و استراتژيك است

فرستاده رئيس جمهور كنگو گفت:‌ كشور كنگو با اتخاذ تصميمات و همكاري برخي از كشورهاي اكنون شاهد پيدايش روابط نوين راهبردي و استراتژيكي است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران مستقر در اجلاس نم، فرستاده رئيس جمهور كنگو با اشاره به استقلال و آزادي جنبش عدم تعهد اظهار داشت:‌ كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد مي‌توانند آزادانه و با حفظ استقلال به اهداف خود با توجه به چالش‌هاي پيش رو دست يابد.

وي در ادامه افزود: اكنون برخي از كشورها در شرايطي به سر مي‌برند كه همواره از جانب غرب و رژيم صهيونيستي متحمل جنايات وحشيانه‌اي مي‌شوند و در اين راستا قربانيان بسيار زيادي را نيز مي‌دهند.

فرستاده رئيس جمهور كنگو ادامه داد: هيئت كنگو از جنبش عدم تعهد مي‌خواهد كه با ارائه پيشنهادات و راهكارهاي خود بحران‌ها و مشكلات حاكم در برخي از كشورها را كاهش دهد و حق آزادي مسلم سوريه و فلسطين را به آنها برگرداند.

وي با اشاره به بهبود در زمينه اقتصاد جهاني تصريح كرد: كشورهاي عضو  جنبش بايد در زمينه اقتصادي نيز فعال باشند تا بدين طريق بتوانند به پيشرفت‌هاي روزافزون دست يابند و از سوي ديگر پاسخگوي نيازهاي مردم خود باشند.

فرستاده رئيس جمهور كنگو با اشاره به جلسات برگزار شده این جنبش گفت:‌ تنها برخي از كشورهاي آفريقايي از پيشرفت‌هاي نوين برخوردار هستند و برگزاري اجلاس نم به ما يادآوري مي‌كند كه بايد براي شيوع پيشرفت به ساير كشورها نيز براساس روابط و قوانين خاصي حركت كنيم.

وي در پايان خاطرنشان كرد:‌ كشور كنگو اطمينان و اعتماد كامل به رياست جمهوري اسلامي ايران و جنبش عدم تعهد دارد و مي داند كه در طول اين سه ‌سال ايران مي‌تواند نتايج بسيار خوبي را براي حل مشكلات برخي از كشورها به ارمغان بياورد.

انتهای پیام/

پ2


 

برچسب ها: رئیس ، جمهور ، کنگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار