واحدهايي که خدمات اقامتي کيفي ارائه مي کنند از شمول نرخ گذاري خارج مي شوند و براساس عرضه و تقاضا هزينه خدمات خود را دريافت مي کنند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد مديرکل دفتر امور مراکز خدمات گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور با اعلام اين مطلب گفت: براين اساس نظارت و سخت گيري در اين واحدها افزايش مي يابد.

مرتضی شريفي افزود:۸۰ درصد واحدهاي اقامتي استان خراسان رضوی ، استاندارد کيفيت خدمات را دارند.

وي گردشگري مذهبي را يکي از ظرفيت هاي مهم مشهد برشمرد و يادآور شد: ايجاد جاذبه هاي خوبي که پيش بيني شده است در افزايش ماندگاري مسافران در مشهد تاثيرگذار خواهد بود.

شریفی دارا بودن ظرفيت هاي تاريخي، جاذبه هاي طبيعي و گردشگري سلامت را از ديگر ويژگي هاي اين شهر زيارتي برشمرد و گفت: صدور ويزاي درمان با تخفيف ۵۰ درصد در اختيار متقاضيان و بيماران خارجي قرار مي گيرد.

وی با اشاره به اين که دستورالعمل گردشگري سلامت تدوين شده است و به زودي براي اجرا ابلاغ مي شود، تصريح کرد: با وزراي امور خارجه کشورها همکاري خوبي داريم و براي بيماران افغانستان برنامه ريزي خاص داريم.

شریفی نحوه خدمات رساني به مسافران و زائران، وضعيت واحدهاي اقامتي، کيفيت خدمات، نظارت بر بازار و... را در مشهد مطلوب ارزيابي کرد و افزود: براي نخستین بار در کشور تفويض اختيارات برابر اصل ۴۴ قانون برنامه پنجم به تشکل هاي گردشگري و اقامتي واگذار مي شود.

وي با اشاره به خدمات گردشگري به عنوان صنعت جايگزين نفت گفت: به ازاي هر 2.3 نفر گردشگرخارجي، يک شغل پايدار ايجاد مي شود که به اقتصاد کشور کمک بسزايي مي کند.

مديرکل دفتر امور مراکز خدمات گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور بخش خصوصي را موتور محرکه صنعت گردشگري معرفي کرد و افزود: نرخ اشتغال واحدهاي پذيرايي و اقامتي از ابتداي امسال تاکنون ۶۰ درصد بوده است.

وي گفت:مشهد از نظر ميزان زائرپذيري، کيفيت خدمات و ميزان ظرفيت ها حرف اول را در کشور مي زند و الگوي ديگر استان هاست و به عنوان دانشگاهي براي تقويت صنعت گردشگري براي ديگر استان ها محسوب مي شود../س


برچسب ها: مدیر ، کل ، دفتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.