از خسارت بارندگي با اجرای دیوارساحلی جلوگيري شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه علی اکبرآقایی نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نظری فرماندار شهرستان سلماس، از اجرای دیوار ساحلی و ایمن سازی روستای قره قشلاق دربرابرسوانح وسیل، توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی، بازدید نمودند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، در خصوص اجرای طرح ایمن سازی روستاها در برابرسوانح متعدد، با احداث دیوار ساحلی، کانال، لایروبی رودخانه و....، گفت: قبل از اجرای دیوارساحلی و موقع بارندگی، اماکن روستاها دچار خسارت می شدند و یا کل روستا بعلت تغییر ناگهانی سیلابها تهدید می گردیدند که با این اقدامات آبها به خارج از روستاها هدایت می شوند.

مهندس ایوب عزیزی، افزود: 576 روستا در سطح استان که در معرض خطرات متعدد طبیعی قرار دارند، شناسایی شدند، وتاکنون از این روستاها تعداد 81 روستا با اقدامات یاد شده ایمن سازی،13روستا جابجا و14روستا نیزدر حال جابجایی می باشند.

در روستای560 خانواری و دوهزار و200نفر جمعیت روستای قره قشلاق، حدود100متر(طول) دیوار ساحلی دوطرفه(200مترطول) با اعتبار500 میلیون ریال اجرا گردیده است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.