اصفهان/

شهید اندرزگو سبقت و تاخیر در فرمان ولایت نمی کرد

عضو فعال در ستاد پیشگیری قوۀ قضائیه گفت:شهید سید علی اندرزگو در خط مستقیم ولایت حرکت می کرد و هیچگاه نه از ولایت سبقت می گرفت و نه در حکمش تاخیر می کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان حجت‌الاسلام سید مهدی اندرزگو در دفتر مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی شهرستان کاشان در گفتگو با خبرنگاران با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای حزب مؤتلفه اسلامی گفت: شهریور ماه یادآور ایثارگری، فداکاری و مبارزات شخصیتهایی بویژه عراقی و لاجوردی است کهبا رشادتهای مادی و معنوی خود در راه احیاء ارزشهای اسلامی و مکتب اهل بیت، زمینه‌ساز تشکیل یک انقلاب بزرگشدند.

وی شهید اندرزگو را یکی از هسته‌های اولیۀ تشکیل دهنده حزب مؤتلفه عنوان کرد و گفت: با شکل گیری این هسته شهیدان اندرزگو، امانی پور، بخارایی، نیک نژاد و صفار هرندی شاخه نظامی حزب مؤتلفه را تشکیل دادند.

فرزند شهید اندرزگو با اشاره به دیگر شاخه های سیاسی و فرهنگی حزب مؤتلفه افزود: شاخه نظامی و مسلحانه حزب مؤتلفه و امضای مرام نامه از جان و مال و خانوادۀ خوددست شسته و فعالیتهایشان را آغاز کردند.

به گفتۀ وی، اولین اقدام این حزب عملیات اعدام (با نام بدر) حسنعلی منصورنخست وزیر وقت بود که با ارائه لایحه کاپیتولاسیون به مجلس خیانت بزرگی را به ایران کرد.

حجت الاسلام اندرزگو افزود: پس از این اقدام حزب مؤتلفه شناسایی و تعقیب و گریز ساواک برای دستگیری اعضای حزب آغاز شد بطوریکه امانی پور، بخارایی، نیک نژاد و صفار هرندی را محکوم به اعدام، عراقی محکوم به حبس ابد و شهید اندرزگو را چون نتوانستند دستگیر کنند بصورت غیابی به اعدام محکوم کردند.

وی تصریح کرد: با صدور حکم غیابی اندرزگو توسط دستگاه وقت زندگی مخفیانه و چریکی این مبارز انقلابی آغاز شد آنچنان که ساواک حتی برای دستگیری و شناسایی وی جایزه تعیین کرد.

وی در ادامه با تاکید بر تفاوت آرمان ها و اندیشه حزب موتلفه با دیگر تفکرات احزاب و مبارزان گفت: حزب مؤتلفه تنها مبارزان انقلابی ، مسلمان و مورد تایید امام راحل بودند که با حرکت در مسیر ولایت و مکتب اهل بیت احیاء ارزشهای اسلامی و وبلایت فقیه را الگوی خود قرار داده بودند و برخلاف جریان‌هایی مثل منافقین، مجاهدین و توده‌ای‌ها که با انجام اعمال خلاف شرع در راه مبارزه خود مشکلی نداشتند انجام هرگونه اقدام مغایر با شرع،فرمان ولی فقیه و اعتقادات اسلامی را جایز نمی دانستند.

وی در پایان با گرامیداشت هفته دولت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: ساده زیستی ، اخلاص و ایمان بالای این دو دولت مرد مردمی ، محبوب و ماندگار الگوهاییشایسته ای برای تمام افراد در قوه مجریه هستند./س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، شهید ، اندرزگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.