رئيس سازمان بازرسي كل كشور:

بايد به فكر مشكلات و دغدغه‌هاي مردم بود / مسئولان در صرفه جويي پيش قدم باشند

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به حضور و نقش مردم در صحنه‌هاي مختلف دفاع از نظام و انقلاب، بر پيش قدم بودن مسئولان در صرفه جويي و اتخاذ تدابير مناسب براي حل مشكلات و دغدغه‌هاي مردم تأكيد كرد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي كل كشور در جمع نمازگزاران نماز جمعه گرگان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري مبني بر قرار گرفتن در پيچ حساس تاريخي گفت: بلوك‌بندي‌هاي قدرت در جهان در حال تغيير است و آمريكايي‌ها و صهيونيست‌ها نمي‌خواهند وضعيت ظالمانه‌اي را كه در جهان به وجود آورده‌اند از دست بدهند.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور افزود: در چنين وضعيتي و درحالي‌كه آمريكا و غرب رقيبي براي خودشان نمي‌بينند جمهوري اسلامي در شرايط خطيري قرار دارد. الآن غرب و آمريكا با قدرت نوظهوري به نام جمهوري اسلامي روبه رو است. آنها چون منافعشان را كه بيشتر در منطقه ما قرار دارد در خطر مي‌بينند همه تلاش خود را به كار مي‌گيرند تا با اعمال تحريم‌هاي سخت، بر مردم و نظام جمهوري اسلامي فشار وارد كنند.

حجت الاسلام پورمحمدي با اشاره به سخنان رئيس جمهور آمريكا در مورد ايران كه گفته بود همه گزينه‌ها روي ميز است افزود: دشمنان از گزينه‌هايي كه براي مقابله با جمهوري اسلامي روي ميزشان بود تحريم اقتصادي را انتخاب كردند دليلش اين بود كه اقتصاد و مبادلات اقتصادي يك مسئله به هم پيوسته است و شرايط آن نيز به طور كلي در اختيار ايران نيست لذا تمام توان خود را بكار گرفته‌اند تا بيشترين فشار را بر ايران بگذارند.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با طرح اين سؤال كه در چنين شرايطي چه بايد كرد آياتي از قرآن كريم را قرائت نمود و اظهار داشت: اولين اقدام در اين مسير استقامت و پايداري است و
بدانيم همه موفقيت‌ها به اراده الهي صورت مي‌گيرد و از آنجا كه يك جامعه ديني و ايماني هستيم و همه امور در دايره دين مداراي تعريف مي‌شود بايد هميشه به ياد خدا بود.

وي با تأكيد بر ضرورت تداوم وحدت و صبوري جامعه گفت: اطاعت از خدا و دستورات رسول خدا و پرهيز از تنازع و اختلاف شرط ديگر موفقيت جامعه اسلامي است.
 
بايد به اين مردم و جامعه كه مطيع اوامر رهبري‌اند افتخار كنيم

براساس اين گزارش به نقل از سازمان بازرسي كل كشور حجت الاسلام پورمحمدي بابيان اينكه هدف از تحريم، شكست مقاومت مردم بود اظهار داشت: برخي تحليل‌ها اين بود كه تحريم مقدمه حمله دشمن است. آن‌ها مي‌خواستند ابتدا با اعمال تحريم‌هاي سخت روحيه و اعتماد مردم را خراب كنند سپس حمله نظامي نمايند. وي ادامه داد: اين توطئه دشمن به خاطر مقاومت،صبوري و دين باوري مردم شكست خورد. بايد به اين مردم و اين جامعه كه مطيع اوامر خدا و رهبري‌اند افتخار كنيم.

وي با اشاره به اقدامات آمريكايي‌ها براي انزواي ايران گفت: آن‌ها تمام توان خود را به كار گرفته‌اند تا اجلاس غيرمتعهدها در تهران منزوي شود و كشورها در آن شركت نكنند اما ديديم كه بيش از 120كشور و چندين نهاد بين‌المللي در اين اجلاس شركت كردند.

حجت الاسلام پورمحمدي با ارائه تحليلي از پيامدهاي حضور كشورهاي مختلف در اين اجلاس گفت: حاصل مقاومت مردم اين بود كه رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا به رژيم صهيونيستي پيام داد كه اگر مي‌خواهيد به ايران حمله كنيد از ما انتظار كمك و پشتياني نداشته باشيد همچنين صدر اعظم آلمان در تماس تلفني با رئيس دولت رژيم صهيونيستي گفت: اسرائيل از جنگ با ايران پرهيز كند و راه حل ديپلماتيك بهترين گزينه در مورد انرژي هسته‌اي ايران است.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور تصريح كرد: اينكه مقام معظم رهبري با تمام قدرت مواضع نظام را به دنيا اعلام مي‌كنند به بركت حضور و پايداري مردم دين مدار است.

وي در ادامه اظهار داشت بايد به فكر مشكلات و دغدغه‌هاي مردم باشيم، بايد مردم را در صحنه نگه داريم. مردم، صبور، وفادار و مقاوم هستند اما مسئولان هم بايد درست تدبير و برنامه‌ريزي كنند. اين كه فقط به مردم بگوييم صرفه جويي كنيد و برنامه‌ريزي داشته باشيد صحيح نيست بلكه خود ما هم در اين زمينه پيش قدم باشيم بايد خودمان و دستگاه اداري ما سالم باشد، به سلامت عمل كنيم و جلوي فساد و دست اندازي حقوق بيت‌المال را بگيريم.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور ابراز اميدواري كرد: همان گونه كه ملت ما تا به امروز با پيروي از دستورات ولي خدا رهبر معظم انقلاب از شرايط سخت عبور كرد از اين پس هم با حفظ وحدت، مقاومت و استفاده خوب از منابع و فرصت‌ها مراحل دشوار را پشت سر بگذاريم.

"انتهاي پيام"/پ3
برچسب ها: پورمحمدی ، بازرسی ، کشور ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار