گیلان/

وضعیت نابسامان بهداشت در کارخانجات چای هند و سریلانکا

وضعیت کارخانجات چای کشورهای هند و سریلانکا از نظر بهداشتی نابسامان است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ،  اگر مردم از کارخانجات چای سریلانکا و هند بازدید کنند، به طور حتم مصرف چای خارجی را کنار می گذارند. رئیس سازمان چای کشور با اعلام این مطل که چای ایران ارگانیک بوده و بدون مصرف سم محصول تولید می شود افزود: باید اطلاع رسانی لازم صورت گیرد  که مردم چای اسانس دار مصرف نکنند.

 علی محرر با بیان این مطلب که چای ایرانی یکی از مرغوب‌ترین محصولات تولیدشده در دنیا است که حتی اکثر کشورها برای آنکه میزان سلامت محصولشان بالا رود، تولیدات خود را با چای ایرانی مخلوط می‌کنند،اظهار داشت : متأسفانه فرهنگ‌سازی چای ایرانی به‌درستی در کشورمان جا نیفتاده و این امر باعث شده که مردم به جای استفاده از این توانمندی، نسبت به مصرف چای وارداتی رغبت بیشتری داشته باشند.

رییس سازمان چای کشور  مصرف سالانه چای  در اران  را حدود ۱۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود:در حال حاضر ظرفیت تولید این محصول در کشور ۳۰ هزار تن است و ۷۰ هزار تن وارد می‌شود.

محرر با اعلام اینکه سال گذشته ۵۰ هزار تن چای به‌صورت قانونی به کشور وارد شد، تصریح کرد: متأسفانه تبلیغات چای‌ خارجی بیش از چای ایرانی است و این امر باعث شده که چای ارگانیک و سالم کشورمان در رقابت با انواع محصولات مشابه وارداتی چندان موفق نباشد. وی از قشرهای  مختلف مردم کشورمان خواست با مصرف چای مرغوب ایرانی از کشت و صنعت چای بیش ازپیش حمایت کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.