نمادي از تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی در منطقه 22 احداث می شوند

شهرداری منطقه22گفت: با تغییر نام 3 جزیره در حال احداث در دریاچه چیتگر به نام جزایر معروف خلیج همیشه فارس، جزیره های تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی مهمان دائمی و نمادین اهالی پایتخت می شوند.

حسین مرادی  در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود:جزایر واقع در شمال غربی، شمال و شرق دریاچه چیتگر به ترتیب به"تنب کوچک"، "تنب بزرگ" و "ابوموسی" تغییر نام گرفتند تا هویت ایرانی آنها در دل پایتخت ایران اسلامی نیز حفظ شود.  
شهردار منطقه 22 هر یک از جزایر موجود در دریاچه چیتگر پس از آبگیری و بهره برداری از این پروژه بزرگ تفریحی گردشگری ، دست کم یک متر بالاتر از سطح آب قرار می گیرند.  
 
 
وی در خصوص کاربریهای تعیین شده برای این 3 جزیره افزود: تنب کوچک با مساحت حدود 4 هزار متر مربع دارای کاربری فرهنگی اجتماعی، تنب بزرگ با مساحت 10 هزار مترمربع دارای کاربری فرهنگی و ابوموسی با مساحت 13 هزار متر مربع دارای کاربری تفریحی و خدماتی خواهد بود. 50 درصد از فضای هر یک از جزایر در حال احداث در دریاچه چیتگر را بنا و مابقی مساحت آن نیز به ایجاد فضای سبز اختصاص خواهد یافت. اکنون طراحی محوطه جزایر نامبرده انجام و بستر آنها نیز با خاکریزی اجرا شده است.
 
شهردار منطقه 22 خاطر نشان کرد: هر یک از جزایر دریاچه چیتگر به اسکله، قایق برقی و قایق امداد مجهز خواهند بود. در ساحل دریاچه نیز 4 اسکله ویژه قایقهای تفریحی و پدالی برای گردش بر سطح دریاچه در اختیار شهروندان خواهد بود. /ز

برچسب ها: تنب کوچک ، ابوموسی ، احداث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار