سردار نقدی در اجلاس سالانه بسیج اساتید:

علوم انسانی غربی منشأ بدبختی و بن‌بست ملت‌ها است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین منشا بدبختی و بن بست ملت‌ها را علوم انسانی غربی عنوان و تصریح کرد: منابعی مستدل و مستحکم در دین مبین اسلام داریم که بسیار انسان‌ساز بوده که باید در تحول علوم انسانی دانشگاه‌ها به صورت جدی و از راه‌های میانبر از این منابع استفاده کنيم.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در اجلاس سالانه بسیج اساتید که با حضور یک هزار نفر از اساتید بسیجی از دانشگاه‌های سراسر کشور در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: به ملت بزرگ ایران پیروزی بزرگ برگزاری موفقیت آمیز اجلاس سران کشورهای جنبش عدم تعهد را که چشم جهان را خیره کرد تبریک می‌گویم.

وی اجلاس شانزدهم جنبش عدم تعهد را صف آرایی بزرگ کشورها در مقابل استکبار خواند و تصریح کرد: علی‌رغم تهدیدها و تطمیع های استکبار، سران کشورها در این اجلاس حضور یافتند آن هم در روزگاری که نظام اسلامی به اوج زورآزمایی خويش با دنیای استکبار رسیده است.

نقدی با اشاره به صبر و مقاومت ملت ایران تصریح کرد: این اجلاس، امداد و نصرت الهی و پاداش خداوند متعال در برابر ایستادگی ملت مقاوم ایران اسلامی بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین رؤسای کشورهای دنیا را در طول 33 سال گذشته در ارتباط یا عدم ارتباط با ایران اسلامی به ترتیب تحت فشار ملت خود یا استکبار جهانی دانست و افزود: اجلاس شانزدهم نشان داد که خواست ملت‌ها بر فشار استکبار فائق آمده و پیروزی ملت‌ها یعنی پیشرفت خط مقاومت در جهان بشریت.

وی همچنین به نظریه‌های سازشکارانه در طول 33 سال انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: این اجلاس نشان داد نظریه‌های سازشکارانه باطل بوده و کسانی که می‌گفتند «یا مقاومت یا پیشرفت» در اشتباه محض به سر می‌بردند و ما نشان دادیم که می‌توان تمام قد در مقابل استکبار ایستاد و کشورها را جذب خود کرد.

نقدي به جریان‌های سازشکارانه همچون مرحوم بازرگان اشاره و تصریح کرد: برخی نانجیب‌ها در طول سال‌های اخیر تا جایی دریوزگی کردند که برای تعیین سرنوشت ملت ایران با خفت و خواری نزد پادشاه منفور عربستان و شاه جنایتکار بحرین رفته و برای انتخابات از آنان پول گرفتند حتی با جرج سوروس صهیونیستی هم ملاقات کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نباید به پیروزی در اجلاس مغرور بود بلکه باید این حرکت بزرگ و این پیروزی را آسیب‌شناسی کرد.

وی اساسی‌ترین آسیب را متوجه دروس علوم انسانی دانشگاه‌ها دانست و ادامه داد: تفکری که این پیروزی بزرگ را نصیب ما کرد یقینا از درون دروس علوم انسانی ما که برگرفته از آموزه‌های غرب بوده، برنیامده است.

نقدی در بخش دیگری از سخنان خویش ریاست جنبش عدم تعهد را فرصتی بزرگ دانست و توقع و مطالبات ملت‌ها و دولت‌ها را از ایران اسلامی یادآور شد و افزود: نداشتن پایگاه نظامی در کشورهای عضو، تغییر در ساختار سازمان ملل، استقرار سازمان ملل در کشوری بی طرف و عدم سلطه دلار بر اقتصاد دنیا بخشی از مطالبات ما بر ریاست این جنبش است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با نقد نظریات کارشناسانی که علوم غربی را فراگرفته‌اند، گفت: مشکل ما این است که تفکری که توانسته خالق موفقیت‌های بزرگ 33 ساله کشورمان و مقاومت و ایستادگی ملت باشد از دانشگاه ما بیرون نمی‌آید.

وي با اشاره به انتقاد یک دانشجو به اقتصاد مقاومتی و بیان اقتصاد تهاجمی تصریح کرد: باید مراقب باشیم دیگرانی نظیر معاون اول رئیس جمهور اندونزی که در محضر امام خامنه‌ای نظریه اقتصاد مقاومتی را نظریه‌ای بدیع در جهان بشریت خوانده بود از ما پیش نیفتند و بایستی در فهم نظریات ولایت پیشتاز باشیم.

نقدي اقتصاد مقاومتی را تهاجمی‌ترین اقتصاد دانست و خاطرنشان کرد: اقتصاد ریاضتی اروپا با دریافت مالیات بیشتر و ارائه خدمات کمتر کاملا انفعالی است و همین امر موجب بیداری مردمان اروپا شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین برخی از خصوصیات اقتصاد مقاومتی را اینگونه برشمرد: ترویج فرهنگ کار و تولید و پرهیز از تنبلی، حمایت از تولید ملی و نخریدن کالای خارجی، حرکت برنامه‌ریزی شده و عدم تصمیمات خلق‌الساعه، مبارزه با مفاسد اقتصادی و مردمی کردن اقتصاد به جای سپردن کار به گروه‌های خاص و دستگاه‌های دولتی از جمله خصوصیات اقتصاد مقاومتی است.

وی در ادامه استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و تقویت روح خودکفایی و خودباوری را نیز از دیگر خصوصیات اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: تهدید و تحریم از جمله ظرفیت‌ها و فرصت‌های مهمی هستند که بایستی از این فرصت‌ها بهره گرفته و استعدادهای نهفته را شکوفا کرد.

نقدي گفت: صنایع دفاعی ایران در دهه هشتاد به دلیل تهدید و تحریم جهش خیره کننده‌ای داشته که اگر تاریخ پیشرفت صنایع دفاعی را بنویسیم به معجزه بودن آن پی خواهیم برد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین خودکفایی در تولید بنزین را در زمان تهدید دانست و افزود: امروز یکی از مسئولیت‌های سنگین ما ارتباط صنعت و دانشگاه است و دانشگاه بایستی در تحول تولید، مسائل تحقیقی و پژوهشی و آگاهی صنعت از پیشرفت‌های لحظه به لحظه تکنولوژی و...، صنعت را یاری کنند.

وی اقتصاد مقاومتی را اصلی‌ترین راهکار برای مقابله با آخرین تیر ترکش استکبار یعنی جنگ اقتصادی خواند و ادامه داد: اقتصاد مقاومتی پاسخ به این سوال است که چگونه می‌توان در زیر شدیدترین فشارها و تحریم‌ها روند رشد اقتصادی و صنعتی کشور را افزایش داد.

نقدی در بخش دیگری از سخنانش انتظار ملت را از جامعه دانشگاهی بالا توصیف کرد و افزود: بسیج اساتید باید رهبری فکری تمامی اقشار بسیج را در تحقق اهداف انقلاب بر عهده بگیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اساتید بسیجی را الگوی دانشجویان بسیجی خواند و عنوان کرد: دانشجوی بسیجی باید الگوی آرمانی خود را در آیینه استاد بسیجی ببیند و استاد بسیجی را فردی محافظه‌کار ندانسته و اساتید بسیجی نیز بایستی دانشجویان را از اسارت علوم غربی نجات دهند.

وي منشا بدبختی و بن بست ملت‌ها را علوم انسانی غربی عنوان و تصریح کرد: منابعی مستدل و مستحکم در دین مبین اسلام داریم که بسیار انسان‌ساز بوده که باید در تحول علوم انسانی دانشگاه‌ها به صورت جدی و از راه‌های میانبر از این منابع استفاده کنيم و دانشگاه اسلامی تنها راه نجات بشریت از علوم انسانی غربی است.

نقدي حلقه‌های علمی بسیج اساتید را برای برون رفت از وابستگی به نمره و مدرک گرایی و رسیدن به کشف حقیقت، خوب ارزیابی کرد و افزود: جهاد علمی در دانشگاه‌ها باید از سوی بسیج اساتید به طور مستمر پیگیری و مطالبه شود تا اساتید بسیجی بتوانند عشق به علم را در دانشگاه ها نهادینه کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین مسئله بسیار مهم را اخلاق در دانشگاه‌ها دانست و گفت: اگر دانش و تعلیم با تربیت توام نباشد کاری از دست ما بر نمی‌آید و دانشمندی که مهذب نیست علم خود را با ساختن بمب برای کشتار مردم هزینه می‌کند.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش با اشاره به نقش فرماندهی جنگ نرم توسط اساتید بسیجی بیان کرد: آنچه ولی امر ما از ما مطالبه کرده‌اند فصل‌الخطاب است و ایشان از بسیج اساتید، محصول دانشگاه‌ها را شهید چمران خواسته‌ و فرموده‌اند «امثال شهید چمران نباید در خروجی دانشگاه‌های ما استثنا باشند».

انتهای پیام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار