در برنامه 90 ديشب چه گذشت؟

نود طلائي شد/قهرماني سوژه شد/عادل خنده بازار شد

برنامه90 دوشنبه شب در اكثر اوقات مانند گذشته با خنده هاي فردوسي پور همراه بود كه اين بار فتح اله زاده اداي فردوسي پور را در آورده است.


 به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران،  برنامه 90  ،13 شهريور راس ساعت 22:38 شب آغاز شد كه بررسي بازي هاي هفته هفتم ليگ برتر فوتبال ،‌دعوت از مهمان جوانمرد بازي سپاهان و فجر، و پخش چند دقيقه اي مدال آوري  علي حسيني وزنه بردار پارالمپيكي و دريافت مدال طلا و نيز جدول مدالي پار المپيك به نمايش درآمد و سپس فردوسي پور خطاب به بينندگان موضوع اصلي برنامه را اين گونه مطرح كرد كه چرا در سكوهاي ما اين اتفاقات رخ مي دهد؟



در طول برنامه 90  نيز به سنگ پراني اخير فوتبال كشورمان اشاره كرد و با دعوت از كارشناسان غير ورزشي به اين مسله پرداخت حسين پاينده و خسرو حمزه را به صورت حضوري و حيد قاسمي را به صورت تلفني، به كارشناسي اين مسائل پرداختند.
 سوال نظر سنجي پيامكي 90 به برگزاري جام حذفي پرداخته شد كه آيا بينندگان با برگزاري جام حذفي درا ين فصل موافقند؟ در پايان برنامه نيز 87 درصد به برگزاري جام حذفي راي دادند.
 پس از نمايش دادن بازي سپاهان و فجر سپاسي از هفته هفتم ليگ برتر فوتبال مهمان برنامه نيز محمد مهدي نظري كه در اين ديدار دست به كار جوانمردانه اي زده بود رودروي فردوسي پور قرار گرفت و درلحظه اي از برنامه نيز فردوسي پور به طولاني شدن مدت حضور نظري در برنامه اش اشاره كرد.



محمد مهدي نظري كه با كار جوانمردانه اش در مقابل سپاهان و فرشيد طالبي توپ را به  بيرون زده بود به برنامه 90 دعوت شده بود تا در صحنه هايي با صداقت  خود فردوسي پور  را به سر ذوق آورد تا كمي با وي شوخي و مزاح كند و در لحظه هاي او را گل نزن خطاب كند كه نظري در اين باره گفت: جعفر جعفري مدير عامل باشگاه فجر سپاسي شيراز مقصد اصلي سقوط فجر به ليگ يك را به من خطاب مي دهد.
 محمد مهدي نظري هم در مقام دفاع از خود برآمد و در ادامه تصريح كرد: كه توپ هاي ليگ برتر فوتبال اصلا استاندارد نيستند و زير پاي بازيكنان گير مي كنند .



فردوسي پور كه در برنامه هفته قبل خود نتوانسته بود روساي كميته داوران را به روي خط تلفني برنامه اش بياورد با بهانه كتك خوردن حسين عسگري در كلاس داوري رشت، از عسگري درباره قضاوت هاي پياپي محسن قهرماني براي بازي هاي سايپاي البرز پرسيد و سپس بازي سايپا و راه آهن پخش شد كه تقوي در مصاحبه خود اعلام كرد كه به قهرماني چيزي نگفته است.



مهمان حضوری داوری نیز ابراهیم میزرا بیگی پیشکسوت داوری، اکثر تصمیمات داوری این هفته لیگ برتر را درست و بدون اشکال کارشناسی کرد و سپس به دفاع از قهرمانی پرداخت بررسی بازی تراکتورسازی و صبای قم در نوع خود جالب بود که تنها مسئله درگیری لفظی مترجم تونی الیویرا سرمربی پرتغالی تراکتورسازی با یک خبرنگار با تجربه 25 ساله و لجباز بود که در حدود 5 دقیقه درگیری لفظی این دو پخش شد تا فردوسی پور در این باره ادبیات مترجم صادق را خطاب قرار بدهد که چرا با ادبیات غیر موزون با خبرنگار برخورد می کند.
در اواسط برنامه 90 نیز علی فتح الله زاده به صورت تلفنی روی خط آمد تا فردوسی پور مباحث ترانسفر جواد نکونام را از فتح الله زاده بپرسد که فتح الله زاده در این باره گفت: اوساسونا پول می خواهد ولی ما نداریم و اگر پول را به تیم اسپانیایی دادیم رسیدش را به شما  نشان می دهیم و فردوسی پور با استناد به روزنامه مارکا بی پولی را به رخ فتح الله زاده کشاند که فتح الله زاده نیز گفت: ما خودمان مارکا  داریم و مارکا را نمی شناسیم و در ضمن ما از اوساسونا بازیکن گرفتیم نه از جای دیگر.



فتح الله زاده که همیشه با فردوسی پور رک برخورد می کند حتی در لحظه ای با شیرین کاری ادا و شلوغ کاری فردوسی پور را درآورده تا فردوسی پور از این کار فتح الله زاده کلی خنده اش بگیرد.
موضع اصلی و پایانی برنامه 90 که به سنگ پرانی و فحش دادن تماشاگران ارتباط پیدا می کرد با دربی گیلانی آغاز شد که در مصاحبه های پس از این بازی نیز صادق درودگر مدیر عامل جدید ملوان انزلی گفت: تا به حال در زندگی ام ندیده بودم که ورزشگاه یکپارچه ناسزا بدهند.
در مصاحبه های ادامه بازی ملوان و داماش الماس خاله رئیس هیئت فوتبال گیلان تماشاگران این بازی را مریض خطاب کرد که نمی داند که چرا این فحش ها در این دیدار به بازیکنان داده می شود در لحظات پایانی برنامه نیز کارشناس برنامه یعنی حسین پناهنده استاد دانشگاه و خسرو حمزه روانشناس ورزشی درباره زشتی و قشنگی فوتبال صحبت کردند تا فردوسی پور نیز با نشان دادن تصاویر زشت و زیبایی فوتبال کار فرهنگی برای تماشاگران را الزامی دانست برنامه 90 بامداد 2:35، 14 شهریور با اعلام نظرسنجی از سوی فردوسی پور پایان یافت./ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۴:۵۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۱
بد نبود
آخرین اخبار