بازديد شرکت کنندگان اجلاس جنبش عدم تعهد از خزانه جواهرات ملي بانک مرکزي

شمار زيادي از شرکت‌کنندگان اجلاس سران‌ جنبش‌عدم‌ تعهد در قالب هيئت‌هاي مختلف ‌از خزانه جواهرات ملي‌ بانک مرکزي بازديد کردند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي بانک ‌مرکزي، ميزباني شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم‌تعهد ضمن اين که توجه جهانيان را به حضور هيات‌هاي نمايندگي 120 کشور جهان در تهران جلب کرد، فرصت بي‌بديلي را فراهم کرد شرکت‌کنندگان در اين اجلاس، از گنجينه بي نظير خزانه جواهرات ملي بازديد کنند تا با بخشي از تاريخ کهن و پرفراز و نشيب اين مرز و بوم ، ذوق و قريحه سرشار هنرمندان خوش‌ذوق و خلاقيت‌هاي هنري صنعتگران ايراني بيش از پيش آشنا شوند.

بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ ايران به عنوان متولي خزانه جواهرات ملي در روزهاي برگزاري شانزدهمين اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در پايتخت، درهاي خزانه جواهرات ملي را به‌روي بازديدکنندگان گشود و هيئت بازگشايي خزانه جواهرات ملي و راهنمايان خزانه تلاش فراوان و سعي وافر داشتند  اطلاعات لازم را در اختيار بازديدکنندگان قرار دهند.

خزانه‌ جواهرات ملي فراتر از يک موزه بوده و گنجينه‌اي‌گرانبها از ثروت ملي کشور ايران است. اين مجموعه هنري، تاريخي در جهان منحصر بفرد محسوب مي شود.

وجود هزاران موزه در کشور، نمايانگر تمدن،تاريخ و فرهنگ غني اين مرز و بوم است.

زماني ارزش واقعي داشتن اين موزه ها و گنجينه ها مشخص خواهد شد که در معرض ديد همگان قرار گيرد. برگزاري اجلاس‌ها و نشست‌هاي بين المللي، فرصت خوبي براي معرفي فرهنگ و تمدن اين سرزمين پهناور است.

خزانه جواهرات ملي در صيانت بانک مرکزي قرار دارد و بازديد از آن براي عموم آزاد است.

علاقه‌مندان مي‌توانند براي بازديد از اين گنجينه ، ساعت 14 تا ‌16 شنبه تا سه‌شنبه به خيابان فردوسي ، چهارراه استانبول، بانک مرکزي مراجعه کنند./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار