مهمترين عناوين خبري روز سه‌شنبه گروه سياسي باشگاه خبرنگاران

انتخاب پروين احمدي‌نژاد به فرمانداري شهرري، افتتاح 11500 واحد مسكن مهر در استان كرمان، حضور قريب‌الوقوع ناو و زيردريايي‌هاي ايراني در بمبئي و بيانيه دفتر ولايتي در تكذيب سخنان سخنگوي دبيركل سازمان ملل از مهمترين عناوين خبري روز سه‌شنبه گروه سياسي باشگاه خبرنگاران بود.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران مهمترين اين عناوين به اين شرح است:


كميسيون امنيت ملي مجلس دستاوردهاي اجلاس "نم" را بررسي مي‌كند
سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس از بررسي دستاوردهاي اجلاس عدم تعهد تهران در جلسه آينده اين كميسيون خبر داد.


جزاير سه‌گانه جزء لاينفك خاك ايران هستند
عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه تكرار ادعاهاي مضحک درباره جزاير ايراني بي‌ارزش بوده و طرح مجدد آن براي ايجاد يک فشار رواني است، گفت: جزاير سه‌گانه، جزء لاينفك خاك ايران هستند و طرح چنين ادعاهايي در مالكيت ايراني آنها قطعا بي‌تأثير خواهد بود.



زندانيان امنيتي از آزادي عملي که دارند سوءاستفاده مي‌کنند
عضو کمسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: هرچند تعداد زندانيان امنيتي چند نفر بيشتر نيست ولي اين افراد از آزادي عملي که در اختيار دارند، سوء‌استفاده مي‌کنند.



به عنوان فرماندار شهر ري انتخاب نشده‌ام
عضو شوراي شهر تهران گفت: انتشار درج خبري مبني بر اينکه به عنوان فرماندار يا شهردار شهر ري انتخاب شده‌ام، صحت ندارد.


تمام امكانات براي افزايش ظرفيت اكتشاف و توليد فولاد در كشور وجود دارد/ دستهایی بی‌جهت وارد صنعت معدن کشور شده است
رئيس جمهور با بيان اينکه ايران در ميان توليدکنندگان فولاد در دنيا در مقام هفدهم قرار دارد، تصريح کرد: همه امکانات و منابع لازم براي انجام تمامي مراحل اکتشاف تا توليد فولاد در کشور وجود دارد، اما هنوز از تمام ظرفيت‌ها به طور کامل استفاده نشده است.


افتتاح 11500 واحد مسكن مهر در استان كرمان
رئيس‌جمهور صبح امروز (سه‌شنبه) با سفر به شهرستان سيرجان كرمان به صورت همزمان 11500 واحد مسكن مهر در سراسر اين استان را افتتاح كرد.


جبهه پيروان هنوز بررسي مصداقي كانديداها را آغاز نکرده است
عضو شوراي مركزي جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: جبهه پيروان خط امام و رهبري و جبهه متحد تاكنون بررسي مصداقي كانديداهاي رياست جمهوري را آغاز نکرده‌اند.


سایه اقتدار فراگیر ایران امنیت و ثبات را در منطقه حاكم کرده است
دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: جمهوری اسلامی ایران توانسته است با منطقی روشن، گفتمان انقلاب‌اسلامی در تقابل با آمریكا و رژیم صهیونیستی را به گفتمان برتر ملت‌های منطقه تبدیل كند، به گونه‌ای كه به اذعان مبانی غربی میزان تنفر از آمریكا در مردم منطقه رو به فزونی است.


سفر مرسي به ايران يك برد استراتژیک براي ایران بود

معاونت رسانه و روابط عمومی تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد از سفر مرسي به ايران به عنوان يکي از دستاوردهاي اجلاس تهران ياد کرد و گفت: با توجه به اهمیت اجلاس جنبش غیر متعهدها اين جنبش باید نقش پررنگ‌تری در تصمیمات جهانی ايفا كند.


سخنان مرسي در اجلاس غيرمتعهدها دخالت آشکار در امور سوريه بود
سفير سوريه در ايران گفت: سخنان محمد مرسي در اجلاس غيرمتعهدها يک دخالت آشکار در امور داخلي سوريه بود. چرا که وي حقايق را واژگون کرده و مطالبي را بيان کرد که حقيقت نداشت.


لزوم افزايش سطح آموزش‌هاي نظامي
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: با توجه به شرایط حساس منطقه باید با تمام توان در جهت بالا بردن سطح آموزش‌های نظامی تلاش کنیم چرا که تنها یک نیروی مسلح قوی و آماده می‌تواند پشتیبان ملت باشد.


سرنخ دسیسه‌های منطقه به آمریکا و انگلیس ختم می‌شود
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ریشه بسیاری از ناامنی‌ها و فتنه‌های منطقه‌ای، دخالت‌ها و سیاست‌های مزورانه آمریکا و انگلیس است.


حضور قريب‌الوقوع ناو و زيردريايي‌هاي ايراني در بمبئي
فرمانده نيروي دريايي ارتش از حضور قريب‌الوقوع ناوشكن جماران و زيردريايي ايراني در بندر بمبئي خبر داد.


دستان مدافعان سوريه در صورت دخالت نظامي در اين كشور بازتر خواهد بود
مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه گفت: اگر ناتو و غرب دست به مداخله نظامي در امور سوريه بزنند در آن صورت كساني كه بخواهند از سوريه دفاع كنند، دستشان بازتر خواهد بود‌ يعني مداخله نظامي مجموعه مهاجم (ناتو) كه مبناي حقوقي براي حمله به سوريه را ندارد دفاع از سوريه را براي حاميان منطقه و فرامنطقه‌اي اين كشور راحت‌تر مي‌كند لذا به نظر من احتمال مداخله نظامي خيلي ضعيف است.



بيانيه دفتر ولايتي در تكذيب سخنان سخنگوي دبيركل سازمان ملل
دفتر علي‌اكبر ولايتي در بيانيه‌اي سخنان نقل شده از سوي سخنگوي دبيركل سازمان ملل در گفت‌وگو با شبكه خبري بي‌بي‌سي فارسي درباره آنچه بان كي مون در ديدار با مقام معظم رهبري در حاشيه شانزدهمين اجلاس كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهد‌ها در توصيف جايگاه مقام رهبري بيان كرده است، تكذيب كرد.


نقش سوروس در عفو بين الملل چيست؟ / سازمان آمريكايي و جنايات صبرا و شتيلا + اسناد و تصاوير
سازمان عفو بين‌الملل ادعا مي‌کند نهادي مستقل و بي‌طرف است، در حالي‌که دستور مستقيم از وزارت خارجه آمريکا دريافت کرده و هرجا که بنا به نظر وزارت خارجه ايالات متحده، حقوق بشر نقض شود در آن کشور وارد عمل مي‌شود، اما جايي که با سياست خارجه آمريکا هم‌سو نباشد حقوق بشر را فراموش مي‌کند.


گزارشی از پشت پرده بحث های راهبردی اسراییل و امریکا درباره ایران
کارشناسان راهبردی در تهران عقیده دارند «تعریف خط قرمز در مقابل ایران» و «تعریف اقدام علیه ایران در صورت عبور از خط قرمز» مهم ترین نقطه اختلاف اسراییل و امریکا در بحث های راهبردی شان درباره ایران است.


ابوموسي، تنب بزرگ و تنب كوچك تا ابد ايراني مي‌مانند
سخنگوي وزارت امور خارجه در واكنش به بیانیه اجلاس 124 وزير امور خارجه كشورهاي عضو شورای همکاری خلیج فارس در خصوص جزایر سه گانه ایرانی گفت: ابوموسي، تنب بزرگ و تنب كوچك تا ابد ايراني خواهند ماند.
انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار